וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד של פואד צריך לבחור: ראשות חברת החשמל או טיפול בחברה כרו"ח

שרון קדמי

5.1.2007 / 10:45

מוטי פרידמן, הוא שותף בכיר במשרד שנבחר כרוה"ח של חברת החשמל; המשרד יחליט על מה הוא מוותר - המינוי או התיק



רו"ח מוטי פרידמן, המועמד לתפקיד יו"ר חברת החשמל, הוא שותף בכיר במשרד רוה"ח ברייטמן אלמגור, שנבחר כמשרד רוה"ח של חברת החשמל (במקום קוסט-פורר-גבאי). ככל הנראה, פרידמן לא יוכל לשמש כיו"ר חברת החשמל במקביל לפעילות המשרד שבו הוא שותף בעבור החברה. לפיכך ייאלצו פרידמן ושותפיו במשרד להחליט מי מבין השניים יוותר - המשרד על תשלום של מיליוני שקלים בשנה, או פרידמן על אחד התפקידים המשפיעים במשק.



שרי האוצר והתשתיות החליטו למנות לתפקיד את פרידמן כיו"ר, ומינויו אמור להגיע בימים הקרובים לוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי בראשות השופטת טניה שפניץ. לאחר האישור בוועדה יגיע מינויו לאישור הדירקטוריון.



שרי האוצר והתשתיות הסכימו על מועמדותו של פרידמן לתפקיד לאחר מועמדים רבים אחרים שסירבו להתמנות, מאז פרישתו של היו"ר הקודם שלמה רוטמן באוגוסט 2006. בין המועמדים שסירבו לתפקיד נמנים האלוף (מיל.) אורי שגיא, האלוף (מיל.) עמוס ירון, שר האנרגיה לשעבר משה שחל והשר וראש העיר תל אביב בעבר, רוני מילוא - שרצו למלא את התפקיד ב-80% מהיקף המשרה, אך בקשתם לא נענתה בחיוב על ידי רשות החברות הממשלתיות. כמו כן סירב לתפקיד מנכ"ל החברה לישראל, יוסי רוזן.



מאז התפטרותו של יו"ר חברת החשמל, שלמה רוטמן, הדירקטור משה גביש ממלא את מקומו, אך גם הוא אינו מעוניין בתפקיד הקבוע. גביש צפוי להתמנות בקרוב ליו"ר רשות השידור.



מרשות החברות נמסר כי "הסוגייה מוכרת ותילקח בחשבון על ידי ועדת שפניץ. מקרים כאלה אירעו בעבר ונמצא להם פתרון מקובל על כל הצדדים, בין השאר העברת מניותיו של המועמד לנאמנות או מכירתן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully