וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יום שני של ירידות - הבורסות מאבדות 0.5%; נוקיה נופלת ב-4% עקב אזהרת רווח של מתחרתה מוטורולה

TheMarker

5.1.2007 / 11:01

ירידות במגזרי הכרייה, הנפט והפלדה על רקע נפילת מחירי הסחורות



בורסות אירופה רושמות ירידות זה היום השני ברציפות. מניית ענקית הסלולר נוקיה נופלת בקרוב ל-4%, בעקבות אזהרת רווח של מתחרתה האמריקאית מוטורולה. ירידות נרשמות במגזרי הכרייה, הנפט והפלדה על רקע ירידת מחירי הסחורות. בורסות לונדון ופאריס יורדות ב-0.5%; בורסת פרנקפורט מאבדת 0.6%.



מניית נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, יורדת ב-3.8% בבורסת הלסינקי לאחר שחברת מוטורולה (סימול MOT) האמריקאית, יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם, קיצצה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את תחזית הרווח והמכירות לרבעון הרביעי של שנת 2006. הירידה במניית נוקיה נרשמת גם בעקבות הורדת המלצה של קרדי סוויס למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, מאבדת 0.7%.



מוטורולה, אשר צפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים בעוד שבועיים, צופה כעת כי הכנסותיה ברבעון יהיו בטווח של 11.8-11.6 מיליארד דולר - פחות מתחזיותיה הקודמות של החברה להכנסות של 12.1-11.8 מיליארד דולר ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 12 מיליארד דולר. רווחי החברה ברבעון צפויים להיות בטווח של 16-13 סנט למניה, לאחר הוצאה חד פעמית של 10 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 38 סנט למניה, לפני הוצאות חד פעמיות. אנליסטים העריכו כי הורדת התחזיות של מוטורולה באה בין השאר, על רקע החרפת מלחמת המחירים בינה לבין מתחרתה הגדולה נוקיה.



מניות הכרייה, הנפט והפלדה נסחרות במגמה שלילית, על רקע הנפילה במחירי הסחורות. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, יורדת ב-1.5%; נורסק הידרו (סימול NHY.OL), חברת הנפט השנייה בגודלה בנורווגיה, מאבדת 1.9%; יצרנית הפלדה הגרמנית תיסנקרופ (סימול TKAG.DE) רושמת ירידה של 1.4%.



מחירי הסחורות, החל מנפט גולמי וכלה בנחושת, צנחו אתמול בניו יורק, זה היום השני ברציפות, על רקע חששות כי האטה בצמיחת הכלכלה העולמית עלולה לפגוע בביקוש לסחורות. מחיר הנפט הגולמי השלים נפילה של 9% ביומיים החולפים - הירידה הדו-יומית החדה ביותר מאז דצמבר 2004 - ומחיר הנחושת נפל ב-9.4% ביומיים החולפים.



יצרנית המכוניות הצרפתית רנו, דיווחה על נפילה של 4% במכירותיה בשנת 2006, ל-2.43 מיליון כלי רכב. מניית רנו יורדת ב-0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully