וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח של יצרנית הטלפונים הסלולרים מוטורולה מפילה את מנייתה ב-12% בוול סטריט

TheMarker

5.1.2007 / 16:46

שורת אנליסטים הורידה המלצות לחברה אחרי שזו קיצצה את תחזית הרווח והמכירות לרבעון הרביעי



מניית מוטורולה (סימול MOT) נופלת ב-12% במסחר בוול סטריט לאחר שיצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם קיצצה אמש לאחר סגירת המסחר את תחזית הרווח והמכירות לרבעון הרביעי של שנת 2006. מוטורולה, אשר צפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים בעוד שבועיים, צופה כעת כי הכנסותיה ברבעון יהיו בטווח של 11.8-11.6 מיליארד דולר - פחות מתחזיותיה הקודמות של החברה להכנסות של 12.1-11.8 מיליארד דולר ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 12 מיליארד דולר.



רווחי החברה ברבעון צפויים לנוע בטווח של 16-13 סנט למניה לאחר הוצאה חד פעמית של 10 סנט למניה בגין הפסדים מהשקעות, הקצאות אופציות למניות, ארגון מחדש של עסקיה והוצאות מס חריגות. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 38 סנט למניה לפני הוצאות חד פעמיות.



אנליסטים העריכו כי הורדת התחזיות נובעת מהחרפת מלחמת המחירים בין מוטורולה למתחרתה הגדולה נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, שמנייתה יורדת במסחר בבורסת הלסינקי ביותר מ-3%. כמו כן, ייחסו אנליסטים את אזהרת הרווח של מוטורולה להתבססותה הגוברת על מכירות בשווקים מתעוררים, בהם נמכרים בעיקר דגמי סלולר זולים, וכן למכירות חלשות מהצפוי באירופה ובארה"ב.



בעקבות האזהרה של מוטורולה, קיצצו שורה של בתי השקעות את המלצותיהם ואת מחירי היעד שלהם למניית החברה מחשש שהבעיות ימשיכו ללות את החברה גם השנה. פייפר ג'פרי, CIBC, בר סטרנס ודויטשה בנק הורידו את המלצותיהם למניה מ"תשואת יתר" או המלצות מקבילות ל"תשואת שוק" או מקבילותיה. האנליסטים גם חתכו ללא רחם במחיר היעד של המניה. כך למשל, קיצץ קרדי סוויס את מחיר היעד למניה מ-30 דולר ל-24 דולר, ודויטשה בנק חתך את מחיר היעד מ-22 דולר ל-19 דולר.



הכנסות מוטורולה ברבעון השלישי של 2006, שעליהן דיווחה החברה באוקטובר, הסבו אכזבה למשקיעים לאחר שלא עמדו בתחזיות האנליסטים. התוצאות המאכזבות של הרבעון הקודם נרשמו על רקע מכירות חלשות מהצפוי של מכשירי החברה, במיוחד באירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully