וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק הגרמנית מאשרת את הידיעות מאתמול: שוקלת את מכירת חטיבת התרופות הגנריות שלה

עומרי כהן

5.1.2007 / 18:01

בניגוד לדיווחים בתקשורת, במרק אומרים כי לא נפתח מו"מ עם טבע או עם מתחרתה השווייצית נוברטיס



יצרנית התרופות הגרמנית, מרק KgaA, אישרה היום את הידיעה מאתמול, ולפיה היא שוקלת את מכירת החטיבה הגנרית שלה. מרק הסבירה את הצעד בחוסר הביטחון ביכולתה לעמוד בקצב ההשקעות בפיתוח תרופות גנריות חדשות לאור השינויים המהירים בשוק.



העיתון הגרמני, "Handelblatt", דיווח אתמול כי מרק עשויה למכור את חטיבת התרופות הגנריות שלה תמורת כ-5.3 מיליארד דולר. עם זאת, בניגוד לעיתון, אשר ציין מספר רוכשות אפשריות ובהן טבע הישראלית וסנדוז מקבוצת נוברטיס, ציינה מרק כי היא אינה מנהלת עדיין משא ומתן עם מי משתי החברות.



מרק היא יצרנית התרופות הגנריות השלישית בגודלה בעולם אחרי טבע וסנדוז. לדבריה, מכירת חטיבת התרופות הגנריות אשר מוכרת בכ-2.4 מיליארד דולר בשנה, היא "אפשרות אסטרטגית" הנמצאת תחת בחינה. מלבד טבע, הוזכרו גם רוכשות אפשריות נוספות ובהן יצרנית התרופות הבריטית גלקסו-סמית'-קליין, ענקית הציוד הרפואי מארה"ב ג'ונסון אנד ג'ונסון וכן קרנות ההשקעה הפרטיות KKR ובלקסטון גרופ.



במקביל להודעה, השלימה היום מרק את רכישת השליטה (89%) בחברת הביוטכנולוגיה השווייצית, סרונו, מידי משפחת ברטארלי. מכירת חטיבת המוצרים הגנריים עשויה לסייע למרק להתמקד בפיתוח תרופות מקוריות ולהקטין את היקף חובותיה שתפחו בעקבות רכישת סרונו.



טבע התמקדה בשנה האחרונה בשילובה של אייווקס בתוכה לאחר שהשלימה בתחילת 2006 את רכישתה תמורת כ-8.3 מיליארד דולר. בימים אלה, עסוקה טבע בהחלפת המנכ"לים - ישראל מקוב עוזב ושלמה ינאי מתחיל את החפיפה בקרוב. לפיכך, קשה לאנשים בשוק לראות אותה מבצעת במקביל רכישת ענק נוספת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully