וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות המסים מעריכים: החקירות לא ישפיעו על גביית המס ב-2007

מירב ארלוזורוב

5.1.2007 / 10:01

"גם אם תהיה פגיעה של 10% ביכולת הגבייה שלנו, זה אומר שאיבדנו כמיליארד שקל הכנסות - זה סכום שנוכל לעמוד בו", אמר בכיר ברשות המסים



ברשות המסים מבטלים את החשש כי לחקירות צמרת רשות המסים תהיה השפעה לרעה על גביית המסים ב-2007. החשש שהושמע היה כפול: החקירות השביתו במידה רבה את הרשות, ולכן עלולות לפגוע פיסית ביכולת של הרשות להגביר את מאמצי הגבייה. החשש הנוסף הוא כי החקירות יפגעו במוטיווציה של משלמי המסים, בטענה שמס ההכנסה מושחת ולכן אין סיבה לשלם לו.



ברשות המסים מודעים לחשש, אבל מעריכים כי מדובר בסכנה קטנה יחסית. יעד גביית המסים לשנת 2007 היה כ-174 מיליארד שקלים. נומינלית, זהו יעד דומה להיקף גביית המס ב-2006, אבל בפועל הוא גבוה ממנו בכעשרה מיליארדים שקלים. זאת בשל הפחתות מסים שנכנסו לתוקף בתחילת 2007, ויקטינו בהכרח את תקבולי המסים, וכן לאחר ניכוי השפעת עסקת ישקר שהכניסה באורח חד פעמי תקבולי מס של 4 מיליארד שקלים ב-2006.



הגידול בגבייה בין 2006 ו-2007, לכן, צריך לעמוד על כ-10 מיליארד שקל. חלק גדול מהסכום צפוי להיות מגויס כמעט באופן אוטומטי עקב הצמיחה הצפויה בכלכלה ב-2007, אבל יש גם סכום - המוערך בכ-8 מיליארד שקל - שתלוי ברובו במאמצי הגבייה של רשות המסים.



זהו הסכום - 8 מיליארד שקל - שעלולה להירשם בו פגיעה. עם זאת, ברשות המסים מקווים ומעריכים כי הפגיעה, אם תהיה כזו, לא תהיה גדולה מאחר שרשות המסים ממשיכה לעבוד, ואת עיקר מאמצי הגבייה מרכזים פקידי השומה, העובדים כולם באופן מלא. בכל מקרה, גם אם תהיה פגיעה ביכולת הגבייה היזומה, מאחר שמדובר בסכום של 8 מיליארד שקל מתוך יעד גבייה כולל של 174 מיליארד, הסכום שייפגע לא צפוי להיות ענק. "גם אם תהיה ירידה של 10% ביכולת הגבייה שלנו', אמר אתמול בכיר ברשות המסים, "זה אומר שאיבדנו מיליארד שקל הכנסות. זה סכום שהתקציב יכול לעמוד בו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully