וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

5.1.2007 / 23:20

מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.7%. טבע עלתה בכ-2% לאחר הודעת מרק. נאסד"ק עלה ב-0.8% השבוע

בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.7%.

סקירה אחרונה 21:16

לאחר המגמה החיובית שנרשמה אמש בוול סטריט, מתאפיין היום המסחר בירידות שערים למרות נתוני תעסוקה טובים מהצפוי. נתונים אלו מצביעים כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתרחב ומקטינים בשל כך את הסיכוי להורדת ריבית בארה"ב בחודשים הקרובים. מדד נאסד"ק יורד ב-1%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.7% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.7%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.046% ל-4.664%.

167 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי הלא-חקלאי בדצמבר - מספר גבוה בהרבה מתחזיות הכלכלנים לגידול של 100 אלף משרות בלבד. גם נתוני נובמבר תוקנו כלפי מעלה והצביעו על תוספת של 154 אלף משרות במקום תוספת נמוכה יותר של 132 אלף משרות, שעליה דווח לפני כחודש. בשנת 2006 כולה נוספו לשוק התעסוקה האמריקאי 1.84 מיליון משרות חדשות או ממוצע של 153 אלף משרות בחודש. שיעור האבטלה נותר בדצמבר ללא שינוי ברמה של 4.5% - בהתאם לתחזיות בשוק.


נתון נוסף הצביעה על גידול חד מהצפוי של 0.5% בשכר הממוצע לשעה בארה"ב. בוול סטריט ציפו לעלייה מתונה יותר של 0.3% בלבד בדצמבר לאחר שבנובמבר עלה השכר הממוצע לשעה ב-0.2% בלבד. פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית, אשר פורסם שלשום, הצביע על חששות הבנק הפדרלי המרכזי מחולשה בכלכלה האמריקאית.

אתמול הסתיים המסחר במגמה חיובית, אשר בלטה בעיקר במניות הטכנולוגיה, הביוטכנולוגיה והתרופות. לעליות במגזר הטכנולוגיה תרמה בעיקר העלאת תחזיות ליצרנית המעבדים הגדולה בעולם, אינטל, מצד בנק אוף אמריקה. היום סובל מגזר הטכנולוגיה מאזהרת הכנסות ורווח לרבעון הרביעי של יצרנית הטלפונים הניידים השנייה בגודלה בעולם, מוטורולה. בעקבות האזהרה שפורסמה אמש לאחר הסגירה, העריכו אנליסטים בשוק כי הורדת התחזיות באה על רקע החרפת מלחמת המחירים בין מוטורולה למתחרתה הגדולה נוקיה. מניית מוטורולה (סימול: MOT) צוללת בתגובה ב-7.6%.

בשוק האנרגיה נרשמה ביומיים האחרונים חולשה על רקע טמפרטורות גבוהות יחסית לעונה בצפון-מזרח ארה"ב, אשר מצביעות כנראה על ביקוש נמוכות יותר לנפט לחימום. מחיר הנפט הגולמי, שנפל ביומיים הקודמים ב-9%, עולה כעת ב-6 סנט ל-55.65 דולר לחבית.

בקרב החברות הישראליות, עולה טבע (סימול: TEVA) ב-1.3% ל-32.1 דולר לאחר שחברת התרופות הגרמנית, מרק, אישרה הידיעות שפורסמו אתמול בעניין האפשרות למכירת החטיבה הגנרית שלה. בתקשורת הגרמנית הוזכרה אמש טבע כרוכשת אפשרית של החטיבה.

סקופוס הודיעה (סימול: SCOP) על חילופי מנכ"לים, אשר היו מתוכננים לדבריה ואף דווחו בתשקיף ההנפקה של החברה בנאסד"ק מאשתקד. במסגרת החילופים, יתפוס ד"ר ירון סימלר את כיסא המנכ"ל על חשבון מייסד החברה דוד מחלב, אשר יכהן מעתה כיו"ר פעיל.

סקופוס, המפתחת מוצרים לרשתות וידיאו דיגיטליות, הונפקה אשתקד לאחר לא מעט קשיים לפי מחיר של 7 דולרים למניה. עם זאת, מאז הציגה החברה ביצועים מאכזבים ומנייתה צללה עד למחיר שפל של 3.1 דולרים. לאחר מכן, נרשמה התאוששות מסוימת במניה ואמש היא נסחרה סביב מחיר של 4 דולרים. סקופוס יורדת עולה ב-2.5% ל-4.1 דולרים.

מניית חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס (סימול: OMRI), יורדת ב-1.3% ל-31.5 דולר למרות שזכתה להמלצת "קנייה" מ-UBS. ענק הבנקאות השווייצי היה החתם המוביל בשתי ההנפקות של אומריקס בנאסד"ק.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס החל לסקר את חברת ציוד התקשורת, אלוט (סימול: ALLT), עם המלצה להעניק "משקל יתר" למנייתה בתיק ההשקעות. אתמול זכתה אלוט להמלצה דומה של "תשואת יתר" בצירוף מחיר יעד של 16 דולר מהבנק הקנדי RBC. למרות החדשות, יורדת אלוט ב-2.5% ל-11.2 דולר.

צ'ק פוינט (סימול: CHKP) איבדה אמש 1.5% בתגובה להחלטתה של ענקית ציוד התקשורת לרשתות נתונים, סיסקו, לחזק את מעמדה בשוק אבטחת המידע באמצעות רכישת חברת איירונפורט תמורת 830 מיליון דולר. איירונפורט מתמחה במערכות ניטור דואר אלקטרוני ותעבורה ברשת אשר נועדו להדוף דואר זבל, וירוסים ותוכנות ריגול. היום נמשך הלחץ על המניה והיא יורדת ב-1.7% נוספים ל-21.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully