וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התופרת הקרואטית שהרוויחה 2 מ' ד' ממיזוג אדידס וריבוק: אנליסט לשעבר במריל לינץ' נשלח ל-3 שנים בכלא

TheMarker

6.1.2007 / 16:27

השופט: איני רוצה כי המופקדים על מידע על מניות יחשבו כי רקע אקדמי ומשפחתי מרשים יגנו עליהם מעונש



סטניסלב שפיגלמן, אנליסט לשעבר במריל לינץ', נידון ל-37 חודשי מאסר בגלל שהדליף מידע סודי הקשור בקשר לעסקה שעמדה לצאת לפועל. שפיגלמן הוא האנליסט הראשון שנשלח לכלא, במסגרת הונאת מידע הפנים שהקיפה שבעה מיליון דולר.



השופט, קנת' קאראס, אמר כי הוא שולח לכלא את שפיגלמן משום שהוא אינו רוצה כי האנשים המופקדים על הגנה על מידע סודי הקשור במניות יחשבו כי הרקע האקדמי והמשפחתי המרשים שלהם יגנו עליהם מפני עונש.



שפיגלמן, בן 24, נחשב ל"מבריק שבמבריקים", חבר בקבוצה האליטיסטית של האנליסטים הצעירים והחרוצים שגויסו לעבודה בבנקי ההשקעות ? המשרה הנחשקת ביותר בקרב בוגרי כלכלה ומנהל עסקים בקולג'ים האמריקאיים.



השופט קאראס כינה את שפיגלמן "מרכיב חיוני בהונאה" ודחה בקשות להקל בעונשו. העונש הקל יחסית שנגזר על שפיגלמן הוא תוצר של עסקת טיעון, במסגרתה הודה שפיגלמן בקשירת קשר לביצוע מסחר על פי מידע פנים. לפני שניתן גזר דינו, אמר שפילגמן: "מעשי היו טיפשיים ואני מתחרט על מה שעשיתי".



בלב השערורייה עומדים דיוויד פאצ'ין ויוג'ין פלוטקין, אנליסטים זוטרים לשעבר בגולדמן סאקס, שהרוויחו לטענת התביעה יותר מ-6.7 מיליון דולר ברכישת מניות על פי מידע פנים. פאצ'ין משתף פעולה עם הממשלה לאחר שהואשם בקשירת קשר, הונאה בני"ע ומסחר על פי מידע פנים. פלוטקין, בוגר הארוורד בן 26, לא הודה בדבר, והוא עומד בפני משפט. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מאסר של עד 15 שנה.



שפיגלמן התחבר לפלוטקין במהלך לימודיו באוניברסיטת ניו יורק בבינגהמטון. פלוטקין סייע לו להתכונן לראיונות למשרות בוול סטריט. פלוטקין ופאצ'ין הצליחו לגייס את שפיגלמן, שעבד אז בחטיבת המיזוגים והרכישות של מריל לינץ', כמקור למידע פנים במהלך פגישה בקלאב 88, מועדון ספא וסאונה רוסית במנהטן.



לטענת התביעה, שפיגלמן הדליף מידע על שש עסקות בין 2004 ל-2005, בהן רכישת ג'ילט על ידי פרוקטר אנד גמבל ב-61 מיליארד דולר. שפיגלמן הודה רק כי מכר טיפים הקשורים ברכישת ריבוק על ידי אדידס ב-3.7 מיליארד דולר.



חקירת ההונאה נפתחה לאחר שהרגולטורים הבחינו בנפח מסחר גדול בהרבה מהרגיל, לפני הודעה על מיזוג של אדידס וריבוק, וגילו כי תופרת קרואטית בת 63 הרוויחה יותר מ-2 מיליון דולר. התופרת היתה דודתו של פאצ'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully