וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נענה ללחצי אולמרט והירשזון: יוסי בכר יחליף את ג'קי מצא כמנהל רשות המסים - לתקופה מוגבלת

מוטי בסוק

6.1.2007 / 18:16

המשטרה תחקור קשרים בין לשכת ראש הממשלה, נציבות שירות המדינה ורשות המסים



בכר מסיים היום קדנציה של יותר משלוש שנים כמנכ"ל האוצר. בסוף השבוע ובשבת גברו הלחצים כדי שיסכים לשמש באופן זמני, עד להתבהרות התמונה, כמ"מ מנהל רשות המסים. בין הלוחצים על בכר - ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר האוצר, אברהם הירשזון, בכירים במערכת המס, בכירים באוצר, ובכירים במגזר העסקי, כולל רואי חשבון ועורכי דין.



רה"מ ושר האוצר הדגישו בשיחותיהם עם בכר את חשיבות ייצוב המערכת והחזרתה לעבודה סדירה, על מנת שלא לפגוע במשק ובאזרחי המדינה. בכר, רו"ח בהשכלתו, מכיר היטב את רשות המסים, ניחן בכושר מנהיגותי, ויכול לייצב את רשות המסים באחת התקופות הקשות בתולדותיה.



בהודעה שפורסמה אתמול בערב ע"י האוצר, נאמר כי בכר נענה לבקשת רה"מ ושר האוצר, וימלא את תפקיד מנהל רשות המסים לתקופת מעבר, עד שתמונת מצבו של מצא תתבהר, וניתן יהיה לומר בבירור, האם יוכל לחזור לתפקיד מנהל רשות המסים. הירשזון בירך את בכר על החלטתו. לדבריו, בכר גילה כהרגלו אחריות לאומית מהדרגה הראשונה והוכיח כי השירות הציבורי ועתיד כלכלת ישראל עומדים אצלו בראש סדר העדיפויות.



המשטרה תמשיך בחקירותיה בפרשת רשות המסים השבוע. ביום חמישי שוחרר למעצר בית איתן רוב, מנהל רשות המסים עד לפני כשנה. המשטרה תחקור השבוע קשרים בין לשכת ראש הממשלה, נציבות שירות המדינה, ורשות המסים. כך למשל, למשטרה ידוע כי לאחר הבחירות לכנסת ב-2006, נפגשו שולה זקן, מנהלת לשכת ראש הממשלה, ועדנה אלפסי, עוזרת נציב שירות המדינה, לפגישה שנמשכה מספר שעות בבית קפה ירושלמי, ודנו ככל הנראה, בנושאי עבודה, מינויים, תקנים וכדומה. אלפסי, מקורבת מאוד לנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, נחשפה לציבור לפני מספר חודשים בעימות הקשה בין מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ונציב שירות המדינה.



המבקר טען כי קודמה בנציבות שירות המדינה שלא כחוק, בשל קשריה להולנדר. הקשר זקן-אלפסי יחקר גם בהקשר של היועץ המשפטי ברשות המסים, משה מזרחי. מזרחי הוא אחיה של אלפסי. הוא מונה ע"י איתן רוב, כשהיה ראש אגף המכס ומע"מ, ליועץ המשפטי של המכס ומע"מ, כמינוי חיצוני, לאחר שטלי ירון-אלדר עזבה את התפקיד לטובת תפקיד נציבת מס הכנסה. כבר אז נטען כי מזרחי הועדף על מועמדים פנימיים, בעלי ניסיון וכישורים. בהמשך קידם רוב את מזרחי לתפקיד היועץ המשפטי של רשות המסים, עם האיחוד בין מס הכנסה והמכס והמע"מ. הוא הועדף אז על היועצת המשפטית של נציבות מס הכנסה. המשטרה תחקור, בין השאר, אם רשות המסים נהנתה מיחס מועדף בנציבות שירות המדינה, בנושא התקנים. לא מן הנמנע גם כי המשטרה תבדוק מחדש את נושא סיום עבודתה של טלי ירון-אלדר כנציבת מס הכנסה, עם הקמת רשות המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully