וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי והפועלים מכרו לגופים מוסדיים 400 מיליון שקל מהחוב של איפקס-סבן

רם דגן

7.1.2007 / 8:47

זו מכירת הנתח הראשון מתוך מימון של 2.5 מיליארד שקל שנתנו הבנקים הישראלים לרוכשי בזק



בנק לאומי ובנק הפועלים ישלימו היום מכירה של 400 מיליון שקל מהחוב של קבוצת איפקס-סבן להם. בשבוע שעבר הפיצו הבנקים לגופים מוסדיים מקומיים הצעות להשתתפות במכרז שנערך ביום חמישי האחרון. מדובר במכירת הנתח הראשון של הלוואה בסך 2.5 מיליארד שקל שנתנו הבנקים המקומיים לקבוצה שרכשה לפני כשנתיים את השליטה (30% + אופציה) בבזק. ההלוואה שניתנה ל-10 שנים נמכרה למוסדיים באמצעות הנפקת אג"ח, שייפדו ב-2015 ושאמורות לתת לרוכשים תשואה של כ-7% בשנה.



בהנפקה הופצו איגרות החוב לחברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל, וכן לבנקים קטנים. הסכום המינימלי שניתן היה לרכוש בהנפקה היה 15 מיליון שקל. בנק הפועלים מכר כ-250 מיליון שקל ובנק לאומי מכר בהנפקה נתח אשראי של כ-140 מיליון שקל. לאומי ביצע את המכירה באמצעות לאומי קרדיט, המנוהלת בידי מנחם וובר. את בנק לאומי לוותה בהנפקה עו"ד יהודית גל-אור ממשרד קנטור, טל, אלחנני ושות'. בנק דיסקונט, שהיה שותף גם כן להעמדת האשראי הראשוני, לא ביצע בשלב זה מכירה. בעתיד הקרוב צפויים שני הבנקים למכור נתחים נוספים מההלוואה.



ההלוואה שניתנה לבעלי השליטה של בזק מובטחת בסוגים שונים של בטוחות. נתח ההלוואה שמכר לאומי מתאפיין ברמת הבטוחות הנמוכה יותר שהעמידה קבוצת סבן-איפקס, בעוד הנתח שמכר הפועלים למוסדיים מובטח בסוגים שונים של בטוחות. עם זאת, כל איגרות החוב שנמכרו למשקיעים קיבלו דירוג של AA מחברת הדירוג מידרוג. זאת, מכיוון שלהערכת מידרוג גם הבטוחות הפחותות ביותר שנתנו רוכשי בזק הן איכותיות.



צפויה הנפקה של חלקים נוספים מההלוואה



הנפקת האג"ח הקרובה תהיה עסקת האיגוח הראשונה של ההלוואות שנתנו הבנקים לצורך מימון עסקת בזק. ההערכה היא כי בעתיד ימשיכו הבנקים להנפיק חלקים נוספים מההלוואה. על פי הוראות בנק ישראל, מוגבל היקף האשראי שיכולים הבנקים להעניק עד לפי 10 מההון העצמי שלהם. מכירת הלוואה שנתנה בעבר משחררת חלק מההון של הבנק לצורך מימון עסקות חדשות. הרווח של הבנקים מגיע מההפרש שבין הריבית שמשלם הלווה לבין הריבית שבה נמכרות האיגרות לגופים המוסדיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully