וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיפט: לדולר פוטנציאל להתחזק בטווח הבינוני

טל לוי

7.1.2007 / 9:30

נגיד בנק ישראל ציין אתמול כי חולשת הדולר צפויה להמשך בטווח הארוך

"בטווח הקרוב, השקל עוד מסוגל להתחזק קלות, ובמיוחד אם הדולר יחזור להיחלש מול המטבעות המובילים. יחד עם זאת, יש לדולר פוטנציאל להתחזק מול השקל בטווח הבינוני בגלל פער הריבית השלילית של 0.75% לרעתו של השקל והצהרת כוונות של בנק ישראל להמשיך ולפעול להעלאת שיעור האינפלציה מהרמות הנמוכות של החודשים האחרונים", כך כותבים הבוקר בבית ההשקעות גיפט. "הסיכונים ליציבות פוליטית ושקט ביטחוני גם לא מבשרים טובות לשקל, ועוד יש לראות אם פרשות השחיתות התכופות ישפיעו לרעה על המשקיעים הזרים", אומרים בבנק.

"העלאת שיעור האינפלציה" פירושה בד"כ הורדת ריבית נוספת - מהלך שצפוי להוריד את שערו של השקל, שהופך לפחות אטרקטיווי לאחר שכבר אינו מציע למשקיעים בו ריבית גבוהה כבעבר.

הערכות אלה אינן סותרות את הדברים שהשמיע אתמול נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר אתמול בערוץ 2 כאשר ציין כי, "לטווח הארוך תימשך חולשת הדולר, אבל קשה מאוד לדעת מה יקרה לדולר ב-6 חודשים או בשנה הבאה. ב-2005 כולם ידעו כי תהיה מגמה של היחלשות הדולר, ומי שהימר על הדולר הפסיד הרבה כסף. אנחנו לא יודעים מה יקרה בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך בגלל הגירעון הכל כך גדול בחשבון השותף של מאזן התשלומים בארה"ב - הדולר צריך להיחלש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully