וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של סין הרוויח 29 מיליארד דולר מהשקעות של עתודות המט"ח ב-2006 - פי שלושה מרווחי גולדמן סאקס

סוכנויות הידיעות

7.1.2007 / 9:42

הבנק הפסיד 3.3 מיליארד דולר עקב ירידת שער הדולר, לפי הערכת הבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד



הבנק המרכזי של סין הרוויח ב-2006 סכום של 29 מיליארד דולר מהשקעות של עתודות המט"ח של סין - ככל הנראה הרווח השנתי הגדול מעולם שרשם בנק מרכזי מהשקעות. כך העריך הבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד. מדובר ברווח גדול פי שלושה מהרווח השנתי של בנק ההשקעות הגדול ביותר בארה"ב, גולדמן סאקס, אשר רווחיו בשנה שעברה הסתכמו בכ-9.5 מיליארד דולר.



סין, שעתודות המט"ח שלה חצו בחודש נובמבר לראשונה את רמת טריליון הדולר - עתודות המט"ח הגדולות ביותר בעולם - משקיעה לפי הערכות אנליסטים כ-70% מעתודותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ונכסים אחרים שמחירם נקוב בדולרים. לפי ההערכות, הבנק המרכזי של סין הרוויח בשנה שעברה מהשקעותיו 44 מיליארד דולר, אך הוציא 11.5 מיליארד דולר על תשלומי ריבית על חובות. הבנק הפסיד 3.3 מיליארד דולר עקב ירידת ערך הדולר בשנה שעברה.



סין החלה באחרונה בגיוון עתודות המט"ח שלה, ונגיד הבנק המרכזי של סין, ז'או שיאוצ'ואן, אמר בחודש נובמבר כי ארצו מתכוונת לדבוק במדיניותה, לצמצם את הנתח הדולרי בעתודות המט"ח שלה. ז'או, אשר אמר את הדברים במסגרת ועידה בעיר פרנקפורט בגרמניה, ציין כי המשך גיוון עתודות המט"ח של סין נועד לצרכי "בטיחות, יעילות ונזילות". עם זאת, כאשר נשאל אם הבנק המרכזי של סין מוכר דולרים, ענה בשלילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully