וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במספר הונאות ההשקעה במט"ח בארה"ב: 25 אלף משקיעים הפסידו כספם בחמש השנים האחרונות

סוכנויות הידיעות

7.1.2007 / 12:12

התרחבות התופעה על רקע פירצה בחוק האמריקאי המונעת רגולציה מספקת, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



מספר גדל והולך של הונאות נרשם בשנים האחרונות בשוקי המט"ח, ואפילו משקיעים מנוסים נופלים בפח לנוכח מגוון סוגי ההונאות בארה"ב. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". במסגרת ההונאות, המתבצעות בשלל שיטות - החל משיווק טלפוני וכלה במצגות בבתי מלון - מובטחים למשקיעים רווחים נאים אם יסכימו לנצל הזדמנויות חד פעמיות בשוקי המטבע. בהמשך נעלמים מנהלי ההשקעות עם הכסף או מפסידים אותו.



התרחבות תופעת הונאות המט"ח באה על רקע מודעות גוברת בקרב משקיעים להזדמנויות ההשקעה בשוק המט"ח העולמי - המגלגל כשני טריליון דולר ביום. כמו כן, מנהלים מבצעי ההונאות פירצה בחוק בארה"ב המונעת רגולציה על הצעות למשקיעים בתחום המט"ח.



הונאות מט"ח הן הלהיט התורן בתחום ההונאות, לדברי מייקל דאן מנציבות המסחר בחוזים עתידיים של סחורות (CFTC), הגוף האחראי על הפיקוח על חלק מהמסחר במט"ח בארה"ב. לדבריו, תביעות בגין הונאה במט"ח מהוות כעת 28% מכלל התביעות שמגיש CFTC, ובמהלך חמש השנים האחרונות, נפגעו יותר מ-25 אלף משקיעים מהונאות מסוג זה. חלק מההונאות מתבצעות באמצעות ביתנים בירידי השקעות, ואחרות באמצעות חוברות מהודרות המחולקות למשקיעים פוטנציאלים או שיווק טלפוני. הונאות אחרות מתמקדות בקבוצות אתניות מסוימות, ומופצות מפה לאוזן.



אחד הסיבות לריבוי הונאות המט"ח היא פירצה בחוק בארה"ב, אשר מאפשרת ל-CFTC לנקוט בצעדים משפטיים רק במקרים של הונאות שבוצעו באמצעות חוזים עתידיים על סחורות (או במקרה זה, על מט"ח). עם זאת, באחרונה פסק בית משפט לערעורים בשיקגו בתיק הונאת מט"ח, כי על אף שהוכח כי בוצעה הונאה של המשקיעים, אין באפשרות ה-CFTC לתבוע את מבצעי ההונאה, שכן ההונאה בוצעה באמצעות מגוון כלים, ולא רק חוזים עתידיים. הקונגרס האמריקאי בחן בשנה שעברה אפשרויות לסתימת הפרצה בחוק, והצבעה בעניין זה צפויה בקרוב.



פירצה נוספת שמנצלים מבצעי הונאות מט"ח נוגעת לאופן שבו משווקות החבילות למשקיעים. החוק הקיים מעניק לחברות חופש פעולה רב למדי במכירה מעבר לדלפק של חוזים עתידיים על מט"ח: כך למשל, חברות אלו אינן נדרשות להיות רשומות אצל אף גוף רגולטורי, אם הן מסונפות לחברה שכבר רשומה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully