וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לאפשרות למכירתה בפרמיה נאה: שופרסל מוסיפה 2.7% לעומת מדד ת"א 100 שמאבד 0.7%

טל לוי

7.1.2007 / 12:38

על פי פרסומים הגיש מתיו ברונפמן הצעה לרכישת שופרסל מידי קבוצת אי.די.בי



, מקבוצת אי.די.בי מוסיפה בשעה זו 2.7% לעומת מדד ת"א 100 - המדד בו כלולה שופרסל - שמאבד 0.7%. בעלת השליטה הישירה בשופרסל, , מאבדת 0.5% וכך גם בעלת השליטה בדסק"ש, אי.די.בי פיתוח.



העליות בשופרסל מגיעות לאחר שעל פי פרסומים, הגישו מתיו ברונפמן ושולם פישר לפני שישה שבועות הצעה לנוחי דנקנר, בעל השליטה בשופרסל, לרכוש את השליטה בחברה לפי שווי של 1.08 מיליארד דולר - פרמיה נאה לעומת שווייה של שופרסל בשוק שעומד על 853 מיליון דולר בלבד. על פי הערכות, בקבוצת אי.די.בי רואים בשופרסל שפרושה בכל רחבי הארץ באמצעות 232 סניפים ומחזיקה בנתח של 35% משוק המזון המאורגן, מנוף לפיתוח עסקים נוספים.



בשבוע שעבר נודע כי קבוצת אלון של דודי ויסמן תרכוש את אחזקותיהם של מתיו ברונפמן ושולם פישר בקבוצת תמורת 52.6 מיליון דולר. העסקה משקפת לרבוע כחול שווי של 577 מיליון דולר, נמוך משווייה בשוק היום - כ-610 מיליון דולר. בסך הכל נראה כי ברונפמן מעוניין להחליף קמעונאית אחת (רבוע כחול) באחרת (שופרסל).



הכנסותיה של שופרסל מבוססות על פעילותה בתחום המזון, וחלק זעום בלבד מגיע מדמי שכירות. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה שופרסל עם עלייה של 38% במכירות, שהסתכמו ב-6.77 מיליארד שקל, ועם הכפלת הרווח התפעולי ל-203 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה בתקופה זו ב-65% ל-79 מיליון שקל.



בסוף חודש אוגוסט 2005, חתמה שופרסל על הסכם לרכישת רשת קלאבמרקט שקרסה. הסכם זה הושלם באמצע חודש פברואר 2006 והחל ממועד זה - מאוחדים הדו"חות הכספיים של שתי החברות, אם כי שופרסל עדיין מציגה גם דו"חות נפרדים עבור שתי הרשתות שאוחדו. קלאבמרקט עדיין ממשיכה להיות החוליה החלשה, שכן היא תורמת רווח של 0.3% מן המכירות, לעומת רווח של 1.3% מהמכירות בשופרסל עצמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully