וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה קיצוץ של 3.5% בתקציבי כל המשרדים בעקבות התוספת לביטחון

מוטי בסוק

7.1.2007 / 12:36

מיליון שקל קוצצו מהתקציב שאושר ביום רביעי; 12 שרים תמכו בקיצוץ, פרץ ושטרית התנגדו, שאר שרי העבודה ושרי ש"ס נמנעו



מאת מוטי בסוק, צבי זרחיה ושירות "הארץ"



הממשלה אישרה היום (ראשון) קיצוץ של 870 מיליון שקל בתקציבי כל משרדי הממשלה לשנת 2007. 12 שרים תמכו בקיצוץ, שר הביטחון, עמיר פרץ, ושר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, התנגדו. שרי העבודה ושרי ש"ס נמנעו בהצבעה.



המדובר בקיצוץ שווה של 3.5% מתקציבי המשרדים, שבוצע בעקבות התוספת בסך 1.9 מיליארד שקל לתקציב משרד הביטחון. 1.225 מיליארד שקל מהתוספת יגיעו ממקורות תקציב הביטחון.



על התוספת לתקציב הביטחון ב-2007 החליט ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בניגוד לעמדת האוצר ולאחר שסירב להמתין להמלצות ועדת ברודט בעניין. הוועדה, שהוקמה על ידי אולמרט, תסיים את עבודתה באפריל.



ביום רביעי אישרה הכנסת את תקציב המדינה ל-2007. תחילה דובר על קיצוץ של 2.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה, ושר האוצר, אברהם הירשזון, אמר כי קיצוץ גבוה יותר יפגע בעבודת המשרדים. בהתערבות ראש הממשלה הוחלט להגדיל את היקף הקיצוץ, כדי שניתן יהיה להוסיף 80 מיליון שקל לסיוע לילדים בסיכון, וכדי לעמוד בהסכמים הכספיים עם מפלגות הקואליציה, שהיקפם 115 מיליון שקל.



הקיצוץ לא יחול על תקציבי הרווחה, תעסוקה, השכלה גבוהה, בניית כיתות לימוד, סל הבריאות, תוכניות רב-שנתיות למגזר הערבי ושיקום הצפון. עם זאת נדחתה הכוונה שלא לפגוע בקיצוץ בתקציב הבריאות ולפגוע חלקית בלבד בתקציב החינוך והמשרד לביטחון פנים.



יו"ר סיעת העבודה ח"כ יורם מרציאנו אמר כי הקיצוץ הרוחבי מנוגד להסכמים עם הסיעה. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי הממשלה הונתה את הכנסת בשבוע שעבר, כשהעבירה תקציב לא אמיתי ארבעה ימים לפני שהגישה קצוץ רוחבי של 3.5%, אשר ממנו ייפגעו השירותים החברתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully