וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות נוסח אמריקה: מלון של רשת הילטון בנורווגיה סירב לארח משלחת קובנית בשל האמברגו של ארה"ב על קובה

נמרוד הלפרן

7.1.2007 / 13:05

המלון נרכש באחרונה על ידי הילטון האמריקאית; איגודי עובדים הכריזו על חרם נגד הרשת, דיווחה איי-פי



מלון של רשת הילטון האמריקאית בנורווגיה סירב לארח משלחת קובנית שביקרה באוסלו, בשל אמברגו הסחר שהטילה ארה"ב על קובה. כך דיווחה סוכנות הידיעות איי-פי. המשלחת הקובנית, אשר הגיעה לאוסלו במסגרת תערוכת תיירות, התארחה במלון בכל ביקוריה הקודמים בעיר, אולם רשת המלונות הנורווגית סקנדיק, לה משתייך המלון, נרכשה בשנה שעברה על ידי הילטון, ועקב כך שונתה מדיניותו ביחס לאורחים מקובה.



החלטת הילטון עוררה זעם ציבורי רב בנורווגיה, ואיגוד עובדי הציבור במדינה, בו חברים 300 אלף עובדים, הודיעה על הטלת חרם כנגד כל מלונות רשת סקנדיק בנורווגיה. במקביל, המרכז נגד גזענות באוסלו הגיש תלונה במשטרה נגד רשת המלונות, על בסיס סעיף בחוק הנורווגי הקבוע כי אין למנוע גישה מאדם על בסיס אזרחותו על מוצאו האתני.



רשת הילטון מסרה בתגובה כי היא מחויבת לחוק האמריקאי האוסר על חברות אמריקאיות לקיים קשרים עסקיים עם קובה. באוקטובר 1960 הטילה ארצות הברית אמברגו כלכלי על קובה, שנאכף עד היום ושהיווה מכה אנושה לאי הקטנטן שנמצא רק 150 קילומטרים מחופי פלורידה. שנה מאוחר יותר, באפריל 1961, אירגן סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA) את הפלישה למפרץ החזירים שבדרום האי, בניסיון להפיל את משטרו של פידל קסטרו, ולמרות הכישלון חרוץ שנחלה הפלישה, ואולי בגללו, ניסו מאז מנהיגי ארה"ב להפיל שוב ושוב את המשטר בקובה.



מקרה דומה לזה שאירע בנורווגיה, התרחש בחודש מארס במקסיקו, כאשר מלון השייך לרשת שרתון במקסיקו סיטי גירש 16 אורחים קובנים. בעקבות הפרשה נקנס המלון ב-112 אלף דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully