וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו למעצר בית שני סמנכ"לים ברשות המסים

ארנון בן-יאיר

7.1.2007 / 13:22

הערב יוחלט האם לשחרר למעצר בית גם את ראש הרשות, ג'קי מצא. כעת נותרו במעצר רק קובי בן-גור ויורם קרשי

לאחר מנוחת סוף השבוע, הגיעו הבוקר הנחקרים בפרשת מינויי השוחד ברשות המסים, למשרדי יחא"ה בבת ים להמשך חקירתם. בין הנחקרים היו ראש רשות המסים, ג'קי מצא, מנהלת משרד ראש הממשלה, שולה זקן, סמנכ"ל לעניינים מקצועיים, שמואל בוברוב, וסמנכ"ל מינהל וכוח אדם, גידי בר-זכאי.

בדיון שהתקיים בבוקר בנוכחות באי כוחם של שני הסמנכ"לים שנעצרו, בוברוב ובר-זכאי, עורכי הדין רותי ליטבק וירון קוסטליץ, הוחלט על שחרורם למעצר בית למשך 15 ימים. לאחר שחרורם, ייאסר עליהם להיכנס למשרדי הרשות למשך 30 יום נוספים. כמו כן, נדרשו השניים לתת ערבויות כספיות לשחרורם.

בר זכאי חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת משרה שלא כחוק. לטענת המשטרה, בר זכאי ניצל את מעמדו לצורך קידום עניינם של נישומים וריצוי גורמים חיצוניים. כמו כן, הוא התערב באופן פסול לקידום בעל תפקיד ברשות בתמורה לקבלת הקלות בנייה עבור חמו, יואב שגיא.

גם בוברוב חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת משרה שלא כחוק. לטענת המשטרה, בוברוב מונה על ידי החשוד המרכזי בפרשה, קובי בן גור, ופעל לקידום אנשים ברשות המסים והצבתם על פי דרישות שהוכתבו לו על ידי בן גור.

המשטרה עדיין לא החליטה האם לבקש את הארכת מעצרו של ג'קי מצא, שאמור להסתיים בעשר בלילה או להסכים על שחרורו בערבות למעצר בית בתנאים מגבילים. ההחלטה בעניין תתקבל במהלך היום.

לדברי המשטרה, החקירה עדיין מתמקדת באותם נחקרים שנעצרו בשבוע שעבר ולא הובאו חשודים או נחקרים חדשים, כגון אנשי עסקים שהיו מעורבים בפרשה. לאחר גל השחרורים הנוכחי נותרו במעצר רק שני החשודים המרכזיים בפרשה - רו"ח קובי בן-גור והפעיל הפוליטי יורם קרשי, אחיה של מנהלת לשכת ראש הממשלה, שולה זקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully