וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת כביש 6 למופז: הורד את הקנסות ב-30%

שרון קדמי

7.1.2007 / 14:46

על פי ההמלצות של חוצה ישראל, עבור איחור ראשון יחויב הנהג בקנס של 18 שקל במקום 28 שקל כיום

אחת התופעות המרגיזות המעוגנות בחוק צפויות להצטמצם מעט. חברת כביש חוצה ישראל, הרשות הממונה לכביש 6, המליצה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, להפחית בכ-30% בממוצע את הקנסות המוטלים על מי שלא שילם בזמן את תשלום האגרה בגין הנסיעה בכביש.

זכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, נהנית ממנגנון קנסות דרקוני המעוגן בחוק כביש חוצה ישראל. על פי ההמלצות של חברת כביש חוצה ישראל, עבור איחור ראשון יחויב הנהג בקנס של 18 שקל במקום 28 שקל כיום. עבור חשבון נוסף יחויב ב-36 שקל במקום 56 שקל כיום. עבור חשבון שלישי - 70 שקל במקום 111 שקל.

מנגנון הקנסות קובע כי חיוב בגין אי תשלום במועד מוגדר כסכום אחיד המתווסף לכל נסיעה שלא שולמה במועד. למשל, אם לא שולמה חשבונית ובה 10 נסיעות, ייצא חיוב בגובה מדרגת קנס מסוימת כפול 10. על כל נסיעה שלא שולמה במועד, ייצא חיוב בגין אי תשלום במועד רק פעם אחת. גובה החיוב בגין אי תשלום במועד נקבע במדרגות. גובה המדרגות נקבע לפי כמות החשבוניות הקודמות הקיימות כבר בחשבון, שלא שולמו.

למשל, עבור חשבון בו לא שולמה חשבונית נסיעות אחת בלבד וחשבוניות נוספות שולמו או לא קיימות, גובה החיוב בגין אי תשלום במועד שייצא יהיה בגובה המדרגה הראשונה. עבור חשבון ובו שלוש חשבוניות שלא שולמו, גובה החיוב בגין אי תשלום במועד, שייצא על חשבונית הנסיעות האחרונה יהיה בגובה המדרגה השלישית. המדרגה הראשונה עומדת כיום על כ-28 שקל, המדרגה השנייה עומדת על כ-56 שקל והמדרגה השלישית עומדת על כ-111 שקל. סכום הוצאות האכיפה וגביית התשלומים מוגבל ל-7,000 שקל לרכב והוא ייוותר על כנו.

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה לפני כחצי שנה דיון מיוחד בנושא בו היא דרשה להפחית את קנסות הפיגורים שהיא גובה מנהגים הנוסעים בכביש. בוועדה הועלו איומים שלפיהם הכנסת תכפה את הפחתת הקנסות בחקיקה אם חברת דרך ארץ לא תפחית אותם בקרוב. בידי "דרך ארץ" סמכויות אכיפה לפיהן הם יכולים לעצור רכב של חייב הנוסע בכביש ולהחרים את רכבו על המקום. מאז פתיחתו של הכביש, מצליחה "דרך ארץ" להציג היקפי גבייה מרשימים של למעלה מ-98% גבייה ממנויים ולמעלה מ-90% מלקוחות מזדמנים.

בחברת כביש חוצה ישראל ציינו, כי הרשות הממונה מחויבת על פי התקנות לבדוק מעת לעת את הוצאות האכיפה שהיו למפעילת הכביש, חברת דרך ארץ, מול ההכנסות שלה בגין אכיפת הגבייה ובהתאם לכך להמליץ מה יהיו הסכומים הנגבים ממי שמאחרים בתשלום עבור הנסיעה בכביש. כיום, ציינו בחברה, לאחר בדיקת ההוצאות של הזכיין והתשלומים שנגבו על ידו, הומלץ על ההפחתה. העודפים שנצברו לזכיין נלקחים בחשבון בהפחתת הסכומים של פיצוי והחזר ההוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully