וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מועדון הגולף בקיסריה: "החברה לפיתוח קיסריה תהרוס את מגרשי הגולף"

אריק מירובסקי

7.1.2007 / 14:56

חברי המועדון שכרו את שירותיו של אברהם פורז במאבק נגד אישור תוכנית לשילוב מגרשי הגולף עם שכונת מגורים



ועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אמורה לדון מחר בתכנית מתחם הגולף מעוררת המחלוקת של החברה לפיתוח קיסריה. תוכנית זו מעוררת את חמתם של חברי מועדון הגולף במקום. האחרונים טוענים, כי התוכנית החדשה תגרום להרס שמורת הטבע הקיימת במקום ולמגרשי הגולף.



המטרה שעמדה בפני החברה לפיתוח קיסריה היתה להשביח את השכונה המזרחית החדשה של הישוב - שכונה 13. שכונה זו סמוכה יחסית לכביש החוף, אינה משקיפה לנוף מיוחד, אינה סמוכה לים ונחשבת לזולה משמעותית מהשכונות היוקרתיות של קיסריה. כך, למשל, נמכר באחרונה מגרש של 1.2 דונם בשכונה ב-650 אלף דולר - מחיר שנמוך ב-50%-40% ממחיר מגרש דומה בשכונות היוקרתיות יותר, הסמוכות לים.



לפיכך, כדי להמריץ את שיווק השכונה וכדי להשביח את הקרקעות, החליטה החברה לפיתוח קיסריה ליזום תכנית לשילובה בתוך מגרשי הגולף. התכנית הסתמכה על מודלים של שכונות גולף במיאמי. מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, אסא אברמסקי העריך, בראיון ל-TheMarker, כי הדבר יגרום לעלייה של כ-20% במחירי המגרשים הגובלים במגרשי הגולף.



כדי לעשות זאת, לקחה התוכנית שטח של 1,700 דונם, מהם כ-1,000 דונם מהווים את מגרשי הגולף הנוכחיים, "מתחה" את שכונה 13 לכיוון צפון ואת מגרשי הגולף לכיוון דרום, כך שיותר מגרשים בשכונה גובלים במגרשי הגולף ולמעשה נכנסים לתוכם.



חברי המועדון, המונה מאות חברים, הביעו התנגדות נחרצת לתוכנית. לטענתם, מדובר בשילוב של שמורת טבע ומגרשי גולף, שייהרסו רק כדי להעשיר את קופת החברה לפיתוח קיסריה.



חברי המועדון יצרו קשר עם שר הפנים לשעבר, עו"ד אברהם פורז, כדי לייצגם במאבק במועצה הארצית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully