וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות ההשתלטות רשמו פעילות שיא ב-2006, והבנקים נהנו מעמלות עתק; סך כל העמלות: 11 מיליארד דולר

עפרה שלו

7.1.2007 / 17:02

קרן ההשתלטות KKR תשלם לפחות 837 מיליון דולר בעמלות - הסכום הגבוה ביותר



עפרה שלו ושירות TheMarker



קרן ההשקעה הפרטית קולברג קראוויס רוברטס (KKR) תשלם לפחות 837 מיליון דולר בעמלות לבנקי השקעות עבור עסקות שביצעה ב-2006 - שנה חסרת תקדים בהיקף ההשתלטויות הממונפות. הסכום אותו תשלם KKR הוא הגבוה ביותר בקרב כל קרנות ההשקעה הפרטית.



ב-11 החודשים הראשונים של 2006, החברה, המנוהלת על ידי הנרי קראוויס וג'ורג' רוברטס, שילמה עמלות בהיקף גדול פי שלושה ביחס ל-2005 כולה, כך עולה מנתונים של תומסון פייננשל ופרימן אנד קומפני. KKR שילמה לבנקי השקעות עמלות על ייעוץ בנושא השתלטות, מכירות אג"ח, הלוואות והנפקות ראשונות לציבור של חברות באירופה ובארה"ב.



ב-2006 צברה פעילות ההשתלטות תנופה עצומה: קרנות ההשקעה הפרטית ביצעו השתלטויות בהיקף של כ-700 מיליארד דולר, על פי נתונים של בלומברג. השיא בהשתלטויות ב-2006 היתרגם לעמלות בהיקף של 11 מיליארד דולר לבנקי ההשקעות, על פי נתונים של פרימן.



התנופה בפעילות ההשתלטות צפויה להימשך השנה, אומרים הבנקאים, ויעדי ההשתלטות יהפכו גדולים יותר. ב-2006 עמדו קרנות ההשתלטות מאחורי שמונה השתלטויות שהסתכמו ביותר מ-10 מיליארד דולר. לשם השוואה, ב-2005 נרשמו רק שלוש השתלטויות של קרנות ההשקעות הפרטיות בהיקף שכזה ואילו ב-2000, אף לא אחת.



על פי רוב, בנקי ההשקעות בוול סטריט גובים מלקוחותיהם 0.6% משווי העסקה עבור ייעוץ בנושא השתלטויות. הם מרוויחים עמלה ממוצעת של 6% משווי העסקה בהנפקות ראשונות לציבור בארה"ב ושל 2.3% על הנפקות ראשונות לציבור באירופה, על פי נתונים של בלומברג.



הבנק המרוויח ביותר מהתנופה בהשתלטויות היה ג'יי. פי. מורגן. היקף העמלות שקיבל היה גבוה מכולם: 662 מיליון דולר ב-11 החודשים הראשונים של השנה, על פי נתוני פרימן. גולדמן סאקס מדורג במקום השני, עם עמלות בהיקף של 611 מיליון דולר.



קרנות ההשתלטות משתמשות בשילוב של חובות שהן לוקחות על גבי החברות שהן קונות ושל הכסף שלהן (מכאן השם השקעה פרטית) כדי לשלם תמורת השתלטויות. לאחר הרכישה, הן מתחילות בתהליך אגרסיווי של קיצוץ בעלויות, הכולל לעתים קרובות פיטורים נרחבים ומכירת חטיבות, על מנת להחזיר את החברה הכושלת שקנו לרווחיות. על פי רוב, הן מוכרות את החברה ברווח תוך חמש שנים.



קרן ההשתלטות הפעילה ביותר ב-2006 הייתה טקסס פסיפיק גרופ. טקסס פסיפיק עקפה את בלאקסטון ואת KKR עם 17 עסקות בשווי כולל של יותר מ-101 מיליארד דולר, לפי דיווח של העיתון הבריטי "פייננשל טיימס".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully