וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב פורד מתכוונת להוציא לפרישה מוקדמת 4,600 עובדי צווארון לבן

סוכנויות הידיעות

17.8.2001 / 10:30

לפי הדיווח של ה"ניו יורק טיימס", החברה צפויה לרשום הפרשה של 1 מיליארד דולר ברבעון השלישי בעקבות הפיטורים

יצרנית הרכב האמריקאית פורד מוטור (סימול F) מתכוונת להציע חבילות פרישה מוקדמת ל-4,600 מעובדי הצווארון הלבן שלה, או כ-10% מהעובדים בתחומי המינהלה וההנהלה, במסגרת תוכנית לארגון מחדש, המיועדת להגדיל את רווחיות החברה - כך דיווח ה"ניו יורק טיימס". בעקבות הפיטורים צפויה החברה לרשום הפרשה של 1 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

עוד ציטט העיתון מקורות בחברה, שאמרו כי פורד עשויה להרחיב את תוכנית הפרישה המוקדמת למהנדסים ומנהלים במתקני החברה מחוץ לארה"ב. פורד אף עשויה לדחות את השקתם של דגמי מכוניות חדשים ולסגור מפעל שלה במטרה לקצץ בהוצאות. לאחרונה אף דווח כי פורד מתכננת להירשם למסחר בבורסת לונדון במטרה למשוך משקיעים אירופיים.

יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם מבצעת ארגון מחדש של פעילותה בניסיון לבלום את הירידה במכירותיה. נתח השוק של פורד בארה"ב הגיע ביולי ל-21.2% - ירידה של 1.9% לעומת החודש המקביל. מספר כלי הרכב שמכרה החברה ביולי צנח ב-14% לעומת החודש המקביל.

בתחילת השבוע הגיעה פורד להסדר בתביעה בת שנים בגין פגם במתגים להתנעת כלי רכב מתוצרתה. ההסדר צפוי לעלות לחברה כ-1 מיליארד דולר ולהשפיע על מיליוני כלי רכב. ההסדר גובש ארבעה חודשים לאחר ששופט בית המשפט העליון במחוז אלמדה בקליפורניה, מייקל א. בלאצ'י, הורה לפורד להחזיר למפעליה כ-2 מיליון כלי רכב בקליפורניה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה בה נטען כי פורד הסתירה את הפגם במתגיה מפני פקחים של הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully