וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בורסת המתכות של לונדון: הנפקת בורסות יוצרת ניגוד עניינים בין הצורך לספק שירות לבין הרצון להרוויח

נמרוד הלפרן

7.1.2007 / 18:10

בורסת המתכות של לונדון לא תצא להנפקה ואינה עומדת למכירה, אמר מרטין אבוט; דיווח "אינדיפנדנט"



בורסת המתכות של לונדון הודיעה כי אין בכוונתה לצאת בהנפקת מניות, ובמקביל חשפה תוכניות להכפלת מחזורי המסחר בה בתוך חמש שנים, בניסיון להדוף ניסיונות אפשריים להשתלטות עוינת מצד בורסות סחורות מתחרות. כך דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



מנכ"ל הבורסה, מרטין אבוט, ביקר את הנטייה של בורסות רבות להפוך בעצמן לחברות בורסאיות. "אם בורסה מנפיקה את עצמה, היא זונחת את המטרה המקורית לקיומה - לספק שירותים למשתמשים", אמר. "כאשר יוצאים בהנפקה, הדבר יוצר ניגוד עניינים בין מטרה זו לבין רצון בעלי המניות לגרוף רווחים", הוסיף אבוט, אשר גם הכריז כי הבורסה אינה עומדת למכירה.



עם זאת, ציין אבוט, אשר נכנס לתפקידו בחודש אוקטובר, כי הבורסה תנוהל על בסיס "מסחרי יותר", כדי לאפשר מימון של תוכניות להרחבת פעילותה, במקום לפנות אל חבריה בכל פעם שהיא זקוקה למימון פרויקטים חדשים. במסגרת זו, בוחנת הבורסה שורת שינויים, בהם יצירת קטגוריות חברות חדשות בבורסה וייקור עמלות. כמו כן, מתכוונת הבורסה להשיק ארבעה מוצרים חדשים, בהם נגזרים חדשים על מתכות, ומסחר במתכות פחות נפוצות כמו קובלט ומוליבדנום וכמה סוגי סגסוגת.



דבריו של אבוט נאמרים פחות מחודשיים לאחר הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של בורסת הסחורות של ניו יורק (NYMEX), שהיתה במשך 130 שנה בבעלות בעלי המושבים בבורסה. ניימקס הצטרפה בכך לשורה של בורסות בארה"ב שהונפקו באחרונה, בהן בורסת הסחורות של שיקגו (CME), בורסת ניו יורק (NYSE), נאסד"ק, ושיקאגו בורד אוף טרייד (BOT).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully