וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי בן גור שימש יועץ מס לאי.די.בי בהפחתת תשלומים למס הכנסה בעסקת סלקום

אורה קורן

7.1.2007 / 19:54

התשלום הסופי הופחת מ-80 מיליון דולר ל-40 מיליון דולר



קובי בן גור, אחד הנחקרים הראשיים בפרשת רשות המסים במשרד האוצר, שימש יועץ מס לאי.די.בי בעסקת סלקום. כך אישרו אתמול מקורבים לעסקה. אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקה בדיסקונט השקעות, שרכשה את השליטה בסלקום. המקורבים ציינו שבגין העסקה שילמה דיסקונט השקעות 325 מיליון שקל מס, ששיקפו אז כ-70 מיליון דולר. לפני שנה פורסם כי מס הכנסה דרש 80 מיליון דולר בעסקה, אי.די.בי הציעה לשלם 20 מיליון דולר, והוסכם בין הצדדים על תשלום מס בשיעור של 40 מיליון דולר.



בעסקת רכישת סלקום רכשה דיסקונט השקעות את המניות של משפחת ספרא הברזילאית ושל בלסאות' האמריקאית בחברה, שהיו מוחזקות בחברה ההולנדית טלמן. אמנת כפל מס עם ארצות הברית פטרה את בלסאות' מתשלום מס בישראל. אמנה דומה בין ישראל לברזיל, שעמדה להיכנס לתוקף, היתה פוטרת גם את ספרא מהמס. משפחת ספרא לא היתה מוכנה לשלם מס, ודיסקונט השקעות לקחה על עצמה את התשלום. מקורבים לעסקה ציינו כי מבחינת מס הכנסה, ההחלטה היתה אם לוותר על חלק מהמס או להמשיך להתדיין ואז להסתכן באובדן כל הכנסת מס עם כניסת האמנה עם ברזיל לתוקף.



המגעים על גובה תשלום המס התנהלו בין שני גיבורי חקירת המשטרה, ג'קי מצא מרשות המסים וקובי בן גור, כרו"ח שייצג את אי.די.בי. לצד בן גור ייצג את אי.די.בי גם עו"ד רם כספי. עוד השתתפו במגעים נציגי ספרא, בהם עו"ד יעקב נאמן ופרופ' יצחק סוארי, שפנו יחד לפרה-רולינג (בדיקה מקדמית) במס הכנסה לקראת החתימה על העסקה.



באותו זמן היה איתן רוב, נחקר מרכזי נוסף בפרשה, ראש רשות המסים, שהמליץ למנות את מצא למחליפו. שנה לאחר פרישתו היה רוב המועמד המוביל לתפקיד יו"ר חברת מפעלי נייר אמריקאיים-ישראליים שבשליטת אי.די.בי. עם פרסום החקירה נמסר כי מינויו עוכב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully