וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר: קצבת הפנסיה של הנשים תישחק ב-3% עקב העלייה בתוחלת החיים

ליאור רבינוביץ

7.1.2007 / 20:01

לעומת זאת פנסיית הגברים לא תישחק, ובמקרים מסוימים אף תגדל



קצבת הפנסיה שיקבלו נשים שייצאו בשנים הקרובות לגמלאות תישחק ב-3% עקב העלייה בתוחלת החיים בישראל - כך עולה מחוזר שפירסם אתמול אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, בראשות ידין ענתבי. מהחוזר עולה כי קרנות הפנסיה החדשות ישחקו את הפנסיה לנשים ב-3% בממוצע. הפנסיה לגברים לא תישחק, ובמקרים מסוימים אפילו תגדל. הסיבה: לצד העלייה בתוחלת החיים, נרשמה ירידה בתחלואה ובתמותה בגיל צעיר.



משרד האוצר נדרש לתיקון לוחות התמותה מאחר שבשנים האחרונות עלתה תוחלת החיים בהתמדה. עליית תוחלת החיים לא לוותה בהעלאת גיל הפרישה באותו שיעור, ובמשרד האוצר חששו כי לקרנות הפנסיה החדשות לא יהיה מספיק כסף לשלם לכל הפורשים בעוד 30-20 שנה.



משמעות הנתונים היא, שלעמיתי קרנות הפנסיה כדאי להגדיל את החיסכון לפנסיה, ולהקטין את הסכום המופנה לריסק ביטוח לאובדן כושר עבודה ונכות. במכרזי הפנסיה שפורסמו לאחרונה, התגאו החברות כי הן מספקות ריסק "כמו חברות הביטוח"; דבר זה עולה בקנה אחד עם המחקר של משרד האוצר, לפיו קרנות הפנסיה נאלצות לשלם פחות לעמיתים שאיבדו את יכולת הפרנסה בגיל צעיר.



מהמחקר של האוצר עולה, כי אשה שנולדה ב-77' ותצבור בקרן הפנסיה שלה כמיליון שקל, תקבל קצבת פנסיה של 5,000 שקל עד סוף ימיה. לפי הלוחות החדשים, הקצבה תישחק ל-4,850 שקל לחודש. ואולם השיפור בתחלואה היטיב עם מצבו של גבר בן 30, שקצבת הפנסיה שלו תגדל בכ-2%. עם זאת, הפנסיה לנשים עדיין גבוהה מהפנסיה לגברים (בהנחה ששניהם צברו אותו סכום), מאחר שנשים מפרישות סכום קטן יותר לטובת פנסיית שארים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully