וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובן שיף: "עובדים ברשות המסים יחששו, ובצדק מבחינתם, לקבל החלטות מקצועיות שגרתיות הכרוכות בשיקול דעת"

אתי אפללו

7.1.2007 / 21:11

"אסור שנמצא את עצמנו עם מערכת מסים משותקת", אמר הערב נשיא לשכת רואי החשבון



בצל הסערה ברשות המסים, נפתח הערב בתל אביב הכנס השנתי לחשבונאות, בארגונה של לשכת רואי החשבון. הכנס נפתח בארוחה חגיגית בהשתתפות שר האוצר אברהם הירשזון, מלא מקום ראש רשות המסים הטרי יוסי בכר, יו"ר הרשות לניירות ערך משה טרי ובכירים נוספים. הנושא המרכזי "הרשמי" של הערב היה הגלובליזציה, והכנס עמד בסימן המהפכה החשבונאית והמעבר לתקינה החשבונאית הבינלאומית שנכנסה לתוקפה לפני כשבוע. עם זאת, נראה שהמתחולל ברשות המסים הצליח לדחוק הצידה את שאר הנושאים.



בהתייחסו למתחולל ברשות המסים, ציין ראובן שיף, נשיא לשכת רואי החשבון, כי הוא "חושש מאוד שעובדים ברשות המסים יחששו, ובצדק מבחינתם, לקבל החלטות מקצועיות שגרתיות הכרוכות בשיקול דעת - שמא מישהו יאמר ששיקוליהם לא היו עניניים. המצב הנתון מונע מעובדי רשות המסים לקבל החלטות מקצועיות, מה שיגרום לכך שאלפי תיקים ייערמו על מדפי משרדי השומה, וחלקם הגדול, לאחר תקופה של התיישנות השומות, יגיעו לפתחם של בתי המשפט שכבר כיום קורסים תחת העומס. אסור שנמצא את עצמנו עם מערכת מסים משותקת".



בהתייחסו לתקציב המדינה שעבר לאחרונה, ציין שיף כי אינו רואה הפנייה של תקציבי המדינה לקידום החינוך וההשכלה הגבוהה: "הסכום שהוקצה למענקים על פי חוק עידוד השקעות הון להשקעות ב-2007 מהווה לעג לרש, כמו גם הסכומים שהוקצו לצורך מחקר ופיתוח". עוד ציין שיף, כי הוא מתקשה לאתר בתקציב יעדים ארוכי טווח: "הגיע הזמן, שיהיה תיכנון תקציבי לטווח ארוך ולתקופה ארוכה יותר מאשר שנה".



"השנה היא שנת מפתח", אמר שיף על המעבר לתקינה חשבונאית בינלאומית, ומסר כי ולמרות שהשנה התקינה הבינלאומית חלה רק על החברות הציבוריות, תתחיל לשכת רואי החשבון להכשיר את חבריה לקראת הרחבת התקינה החשבונאית הבינלאומית גם לתחום החברות הפרטיות ולחברות הבינוניות והקטנות.



במהלך הכנס חילקה לשכת רואי החשבון אותות הוקרה על מפעל חיים לבני הזוג יהודית ויהודה ברוניצקי, מנהלי ובעלי חברת אורמת, ולאבי נאור, מייסד עמותת "אור ירוק", על סיוע לאזרחי המדינה שגורלם לא שפר עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully