וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרי מס שנויים במחלוקת גם בתקופת הנציבה ירון אלדר - עם אריסון והפניקס

אורה קורן

8.1.2007 / 7:17

ירון אלדר היתה שותפה עם מצא, אז סגן נציבת המס לחקירות, להסדר המס עם חברת הביטוח הפניקס



במארס 2006 אישר ראש רשות המסים ג'קי מצא הסדר מס תקדימי עם שרי אריסון. בעקבות ההסדר שילמה אריסון לרשות המסים 400 מיליון שקל. הסדר הפשרה הושג לאחר משא ומתן מתיש שנמשך ארבע שנים, על המס שהיה על אריסון לשלם בגין רווחי הון ממכירת חלק ממניותיה בחברת קרניבל קרוז. בזמנו טענה אריסון כי אינה חייבת במס. נציבת מס הכנסה אז טלי ירון אלדר הסכימה לפשרה שכללה תשלום של כמה מיליוני שקלים. ביקורת ציבורית חריפה הקפיאה את ההסכם עם ירון אלדר.



בפרשה אחרת, בשנת 2003, היתה ירון אלדר שותפה עם מצא, אז סגן נציבת המס לחקירות, להסדר המס עם חברת הביטוח הפניקס. הפרשה הסתיימה בפשרה שזכתה לכותרת "ההר הוליד עכבר", לפיה הפניקס שילמה כופר של 2.5 מיליון שקל ומס אזרחי בסכום של 4.5 מיליון שקל בלבד.



בספטמבר 2003 פשטו חוקרי מס הכנסה על משרדי הפניקס וחיפשו מסמכים לאשש חשד לכאורה, לפיו החברה העלימה מס בכ-20 מיליון שקל. הפניקס הכחישה את ההאשמות, אולם הסכימה לפשרה, לטענתה כדי למזער את הנזק התדמיתי.



בפרשה היו מעורבים מצד הפניקס עורכי הדין פיני רובין ומשה דרוקר ורואה החשבון ראובן שיף. ניצנים להסדר ניתן היה לראות כמה ימים לפני שפורסם, כשירון אלדר השתתפה במסיבה בביתו של שיף לרגל השנה העברית החדשה. כפי שפורסם אז, ירון אלדר התמחתה במשרדו של שיף והוא היה זה שיזם את מינויה לתפקיד נציבת מס הכנסה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully