וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמרודי יצליח לחזור להכשרת הישוב?

17.8.2001 / 13:58

המוסדיים והצמד גיל ואלדר צפויים להתנגד להעסקתו

בהכשרת הישוב הודיעו כי הם מסירים את נושא השכר של עופר נמרודי מסדר יומה של האסיפה הכללית ודוחים אותה ל-22 באוגוסט. הודעה זו כשלעצמה מצביעה על "עליית מדרגה" ביחסים בין בעלי המניות בחברה, כאשר הכוונה היא בעיקר לרועי גיל ואיתן אלדר, מצד אחד ולמשפחת נמרודי מצד שני.

באסיפה הקרובה כן תועלה להצבעה השאלה האם יוכל עופר נמרודי לחזור ולשמש בתפקיד ניהולי בהכשרת הישוב. מקורות בשוק ההון מסרו כי ככל הנראה הקרנות וקופות הגמל של בנק הפועלים, המחזיקות ב-11.3% מהון המניות של החברה, צפויות להימנע בהצבעה, במידה שהן לא יהיו הגורם המכריע. במידה שהן כן יהיו הגורם המכריע בנושא זה - הרי שהן צפויות להתנגד.

הסיבה לכך, אומרים בשוק ההון, טמונה בעיקר בעובדה שבמידה שנמרודי יורשה לחזור לתפקיד ניהולי בחברה - ייאלצו מנהלי הקרנות והקופות לעמוד בביקורת שתופנה נגדם, שכן נגד נמרודי מתנהלים הליכים משפטיים במסגרתם הוא מואשם, בין היתר, במירמה והפרת אמונים.

אולם, הגורם שלו היכולת להחליט האם נמרודי חוזר להכשרה או לא הוא לא אחר מאשר חברת ירדן השקעות , בה מחזיקים איתן גיל ורועי אלדר, שלהם כ-24% מהון המניות של הכשרת הישוב. גם אם המוסדיים יחליטו שהם תומכים בחזרתו של נמרודי - הרי שנראה כי גיל ואלדר הם אלו שיכריעו בסופו של דבר את הכף, ונמרודי יישאר בחוץ.

גיל ואלדר רכשו מניות הכשרת הישוב בהיקף של כ-300 מיליון שקל, ונכון להיום הם מופסדים על השקעתם זו בכ-60 מיליון שקל. לפני כשלושה שבועות רכשו השניים כ-1.7% ממניות הכשרת הישוב בשווי כולל של 15 מיליון שקל, ובכדי לממן את הרכישה מכרה ירדן השקעות חבילה של 3% ממניות חברת הביטוח איילון בשווי כספי של 11.3 מיליון שקל.

השאלה המתבקשת היא מדוע רכשו השניים מניות של הכשרת הישוב סמוך כל כך למשבר הנוכחי ביחסיהם עם משפחת נמרודי. התשובה לכך יכולה להסתתר במגעים שניהל איש העסקים חיים סבן עם משפחת נמרודי לרכישת מעריב לפי שווי של 400 מיליון דולר.

ייתכן שגיל ואלדר העריכו כי הבשלה של המגעים הללו עתידה לחלצם מההשקעה בהכשרת הישוב, אך כפי שהעניינים נראים כרגע, ובהנחה שהשניים אמנם יתנגדו לתנאי ההעסקה של נמרודי (שכוללים שכר של דולר אחד לשנה) - הרי שהיחסים הטובים ששררו בין נמרודי לצמד גיל ואלדר צפויים להידרדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully