וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט קונה את סקיורד דיימנשנס בפחות מ-10 מ' ד'

גיא גרימלנד

8.1.2007 / 8:24

בין המשקיעים: אריה סקופ, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל לשעבר, ויאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ

מיקרוסופט ממשיכה במסע הרכישות של חברות סטארט אפ ישראליות, לאחר שרכשה בשנה האחרונה את ווייל קומיוניקיישנס תמורת 80 מיליון דולר וג'יטקו תמורת 120 מיליון דולר. הפעם היא רוכשת את חברת הסטארט-אפ הצעירה סקיורד דיימנשנס (Secured Dimensions) של היזמים אבי שילה, בוריס אסיפוב ואלי קרן, שהוקמה לפני כשנה - כך נודע ל-TheMarker. סקיורד דיימנשנס פיתחה פלטפורמת תוכנה שמגינה, מפיצה ומנהלת תוכנות מקור שנכתבו בפלטפורמת דוט.נט של מיקרוסופט.

הרעיון של החברה מתבסס על כך שיש האקרים שיודעים לפרוץ את קוד המקור של תוכנות ארגוניות וצרכניות הנמכרות ומופצות באינטרנט. קוד המקור הוא בעצם ליבת התוכנה, הפטנט הרשום של בעליה, שם נמצאות זכויות היוצרים - ויש האקרים שיודעים לגלות את הקוד הזה בהנדסה הפוכה שלו, ולשחרר אותו לאוויר העולם. הפטנט של סקיורד דיימנשנס הוא פתרון שבו הם "מחוררים" את קוד המקור בכמה פונקציות קריטיות שלו, ומעבירים אותו בנקודות החירור טרנספורמציה מסוימת המאפשרת הצפנה של החלקים האלה. זה אמור להיות מחסום בלתי עביר בפני ההאקר. קהל היעד הן יצרניות תוכנה הרוצות להשקיע קצת יותר בהגנה על קוד המקור שלהן.

"טכנולוגיית דוט.נט של מיקרוסופט סובלת מפיראטיות והגנה על קניין רוחני", מסביר שילה. "הטכנולוגיה שלנו מגינה מפני פריצות ובנוסף מסייעת לבתי תוכנה עצמאיים להפיץ את התוכנה ולנהל את המכירה". סכום העסקה נמוך מעשרה מיליון דולר, אך מאחר שלפי נתוני Online-IVC בחברה הושקעו 600 אלף דולר בלבד, והיא קיימת שנה בלבד - זוהי עסקה סבירה יחסית. המייסדים מחזיקים ב-70% מהחברה וכתוצאה מהעסקה ירוויחו כמה מיליוני דולרים. בין המשקיעים בחברה: אריה סקופ, ששימש מנכ"ל מיקרוסופט ישראל במשך 16 שנים, ויאיר גולדפינגר, מממציאי תוכנת המסרים המיידים ICQ. משקיעים נוספים הם נועם דננברג, מנכ"ל חברת פיטראקס (Fitracks) ושמואל בוצ'ינסקי. כמו כן מושקעת בחברה קבוצת RDT בראשות ישראל אדיר. כיום יו"ר החברה הוא ליאור ליפשיץ, יועץ ל-RDT, מייסד קרן פרוסיד, ושותף בקרן ג'רוסלם קפיטל.

"מרגע שנכנסתי לחברה הבנו שבכדי לקדם אותה, עומדות בפני החברה שתי אפשרויות: גיוס של 5-10 מיליון דולר או מציאת שותף אסטרטגי", מסביר ליפשיץ. "הקשר עם מיקרוסופט היה קיים כבר מהיום הראשון מאחר והחברה פיתחה פלטפורמת אבטחה לתוכנות דוט.נט", אומר ליפשיץ. שילה (36) הוא יזם היי-טק ישראלי סדרתי. סקיורד דיימנשנס היא החברה הרביעית שהוא מייסד, כאשר בעבר היה אחראי להקמתן של קומרנס מיינד (שנסגרה), מונוספיר וראפ אינטרנט (שנמכרה ל-ISDNet).

"החברה החלה למכור כבר לפני חצי שנה ויש לה עשרות לקוחות. היה פוטנציאל להמשיך לצמוח. אבל מרגע שמיקרוסופט הציעה לרכוש את החברה והודיעה שהיא תומכת בלקוחות ובמוצר של החברה החלטנו ללכת על זה", מסביר שילה. שילה מספר ששבעת עובדי החברה יעברו ככל הנראה לעבוד ברדמונד. זה עדיין לא הוחלט סופית.

מיקרוסופט בחרה לא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully