וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו נואי עשוי להצטרף למתיו ברונפמן בהתמודדות על רכישת שופרסל

יורם גביזון

8.1.2007 / 8:34

פי הערכות, קבוצת ברונפמן-פישר עשויה להגיש הצעה נוספת במחיר משופר לרכישת שופרסל



שיתוף הפעולה בין חברת ריט ישראל (לשעבר נכסי אזורים) שבשליטת איש העסקים ליאו נואי לבין איש העסקים מתיו ברונפמן עשוי להתרחב. ריט ישראל עשויה להשתתף עם מתיו ברונפמן ושולם פישר ברכישת השליטה בחברת שופרסל מידי קבוצת דיסקונט השקעות.



ברונפמן-פישר הגישה לפני כמה שבועות הצעה לרכוש את השליטה בשופרסל מידי קבוצת אי.די.בי אחזקות לפי שווי חברה של 1.08 מיליארד דולר. ואולם בעל השליטה באי.די.בי אחזקות, נוחי דנקנר, דחה את ההצעה, ומאז עלתה מניית שופרסל ב-10% לשווי חברה של 847 מיליון דולר.



על פי הערכות, קבוצת ברונפמן-פישר עשויה להגיש הצעה נוספת במחיר משופר לאחר שמכרה את חלקה (26.5%) בחברת ברונפמן-אלון, שהיא בעלת השליטה ברבוע כחול (75.5%) תמורת 52 מיליון דולר, בעסקה ששקפה לרבוע כחול שווי שוק של 588 מיליון דולר.



השקעה של 100 מיליון ד' בסניף החדש של איקאה



ריט ישראל וקבוצת מתיו ברונפמן ינהלו במשותף את מתחם איקאה החדש במערב ראשון לציון, שבו אמור לקום הסניף השני של איקאה בישראל. על פי הסכם שנחתם בין שתי הקבוצות, תנהל ריט ישראל את המתחם המסחרי שמתוכנן לקום לצדו של הסניף החדש של איקאה על שטח כולל של 98 דונם בהשקעה כוללת של 100 מיליון דולר.



על פי הערכות, קבוצת ברונפמן-פישר תפצל את הנדל"ן של שופרסל לחברה בת ותמכור אותה לריט ישראל, שתאגד אותה כריט (קרן השקעות בנדל"ן בעלת מעמד מס מיוחד) ותשכיר את הנכסים לשופרסל שתתמקד בפעילות הקמעונית.



שופרסל מחזיקה ב-232 סניפים על שטח כולל של 525 אלף מ"ר. ההשקעה הכוללת בנכסי המקרקעין של החברה נכון לסוף 2005, כלומר לפני שהושלמה רכישת הבעלות ברשת קלאבמרקט, היא 1.6 מיליארד שקל. שופרסל ייחסה 243 מיליון שקל מכלל השקעה ברכישת קלאבמרקט (764 מיליון שקל) לנכסי המקרקעין שלה - כך שהשווי הכולל של ההשקעה בנדל"ן (על פי שיטת העלות שתתחלף בינואר 2008) הוא 1.8 מיליארד שקל.



לפני שנרכשה השליטה בקלאבמרקט בראשית 2006 החזיקה שופרסל ב-157 סניפים - שמהם 23 מוקמו על שטח של 33 אלף מ"ר בבעלותה; 31 סניפים בחכירה לטווח ארוך ממינהל מקרקעי ישראל על שטח כולל של 69 אלף מ"ר; ו-103 סניפים בשכירות על שטח כולל של 264 אלף מ"ר, רובם בשכירות לטווח של 6 שנים או יותר.



ריט ישראל מחזיקה בנכסים מניבים, שכוללים את פארק אזורים בפתח תקוה, קניונים כמו גרנד קניון בחיפה (50%), הקניון הגדול בפ"ת (100%) וקניון רחובות, קניותר בנס ציונה, קניון חונים קונים בראשון לציון, בילו סנטר, קניון אדומים, קניון חדרה, מרום סנטר וקניון מלכת שבא באילת. הנכסים המניבים של ריט ישראל משתרעים על שטח של 310 אלף מ"ר בתפוסה של 94%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully