וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב האנרגטי הבא: הוגשו 10 הצעות לרכישת פי גלילות

שרון קדמי

8.1.2007 / 9:14

המכרז כולל את הפרטת פעילות פי גלילות וכ-72.1% מהון המניות של מגל מפעלי גז ונפט



המאבק הבא של משק האנרגיה עבר אתמול שלב. לא פחות מ-10 הצעות הוגשו להתמודדות על המכרז לרכישת פי גלילות. כצפוי הגישו את מועמדותם שלוש חברות הדלק: , פז וסונול וכן 7 קבוצות נוספות. קבוצת אמיליה פיתוח הנמצאת בשליטת עודד פלר, הבעלים של קבוצת הלוגיסטיקה כימוביל. לפלר מייעץ מנכ"ל סונול עד לאחרונה ומנכ"ל דור אנרגיה בעבר, יוסי אנטוורג. עוד ניגשה חברת נפט לישראל שבשליטת קובי מימון, בעל השליטה בישראמקו ואיירפורסיטי; Enerco AG מקבוצת אלקו אחזקות בשליטת גרשון זלקינד; קבוצת שבשליטת שלמה שמלצר; חברת שיכון עובדים מקבוצת שבשליטת שרי אריסון; והחברות גולדן פוינט טרייד וי.ד. ברזאני.



חברת הדלק פז לא תוכל לגשת למכרז בשל רכישת בית הזיקוק באשדוד, מה שמחייב אותה למכור את חלקה בפי גלילות ולא מאפשר לה להתמודד. חברת שיווק הדלקים שתרכוש את פי גלילות תוכל לנצל את רכישת המתחמים ולהוזיל את עלויות יבוא הדלק, שהוא האלטרנטיווה לרכישת תזקיקים מבתי הזיקוק.



המכרז כולל את הפרטת פעילות חברת פי גלילות והפרטת כ-72.1% מהון המניות של חברת מפעלי גז ונפט. חברת פי גלילות הוקמה בשנת 1959 ועוסקת בניפוק דלקים. החברה מוחזקת בבעלות משותפת של המדינה, המחזיקה ב-50% מהון מניות החברה ושלוש חברות הדלק: פז, דלק וסונול, המחזיקות בסך הכל ב-50% הנותרים. במסגרת המכרז תימכר פעילות פי גלילות בשלושת מתקניה המכונים "מסוף אשדוד", "מסוף ירושלים" ו"מסוף באר שבע" וכן יימכרו נכסים נוספים של פי גלילות. נכסי חברת פי גלילות נאמדים ב-500 מיליון שקל, והנדל"ן של החברה מוערך ב-1.5 מיליארד שקל. היקף החובות של החברה לבנקים מסתכם ב-300 מיליון שקל, התמורה ממכירת נכסי החברה תוזרם לכיסוי חובות החברה בבנקים.



מסופי החברה יימכרו כ"עסק חי". במסגרת הליך המכירה יוצעו למתמודדים שני מסלולים אופציונליים: "אופציה א" תאפשר להציע הצעות לרכישת שלושת המסופים יחד כמקשה אחת; ואילו "אופציה ב" תאפשר להציע הצעות לרכישת כל מסוף בנפרד, כאשר מסוף אשדוד ומסוף ירושלים יימכרו לשני רוכשים שונים.



בהליך מכירה מקביל ונפרד, יוצעו למכירה כ-72% מהון המניות של חברת מגל מפעילי גז ונפט, העוסקת בשיווק והולכה של גז טבעי ובבעלות כ-300 ק"מ של צנרת הולכת גז טבעי באיזור ים המלח. חברת פי גלילות מחזיקה ב-50% מהון המניות של מגל. יתרת מניות מגל מוחזקות על ידי בעלי מניות שונים וביניהם נכסים מ.י. (2.1%) וחברות הדלק בעלות המניות בפי גלילות או בעלי השליטה בהם - גרנית הכרמל, פז ודלק - המחזיקות בסה"כ בכ-20% במגל.



לרכישת מגל הוגשו 5 הצעות, בהן הצעותיהן של דור אלון טכנולוגיות גז, חברת נפט לישראל, ניו קופל ואמיליה פיתוח שניגשו כאמור גם למכרז לרכישת פי גלילות, וכן חברת ראנד תעשיית מתכת ואמאיל.



השלב הבא שיימשך כשלושה חודשים הוא מיון המועמדים וכניסה לחדרי המידע. לאחר מכן תיקבע רשימת המועמדים המועדפים (shortlist) ולאחריה יתקיים ההליך ההתמחרות במכרז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully