וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומקס טכנולוגיות הישראלית גייסה 8 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ורטקס וג'נסיס פרטנרס

גיא גרימלנד

8.1.2007 / 9:27

כך נודע ל-TheMarker; החברה מפתחת טכנולוגיה לשיפור ביצועים והפחתת צריכת החשמל במעבדים מרובי ליבות



עם המעבר למעבדים דו ליבתיים ומעבדים ארבע ליבות, זה היה צפוי שחברות סטארט אפ ינסו לסייע לענקיות השבבים: אינטל ו-AMD, לשפר את הביצועים ולהפחית בצריכת החשמל. חברת הסטארט אפ הישראלית קומקס טכנולוגיות (Commex‏), המפתחת טכנולוגיה לשיפור ביצועים והפחתת צריכת החשמל של מערכות משובצות מחשב ושרתים, השלימה גיוס הון של 8 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ורטקס וג'נסיס פרטנרס.



החברה פיתחה טכנולוגיה הקרויה FAAST (Fundamental Acceleration of Application System Technology). טכנולוגיה זו משפרת את הביצועים של מערכות מחשב מרובות ליבה, תוך שמירה על צריכת הספק נמוכה (פיזור החום שנוצר). בחודשים האחרונים השיקה אינטל מעבדי שתי ליבות (Dual Core) ומעבדי ארבע ליבות (Core Quad). בארכיטקטורת ריבוי הליבות ישנה חבילת מעבד אחד שמכילה שתיים או יותר ליבות, או מנועי מחשוב. יכולת ריבוי-ליבות יכולה לשפר את חוויות המשתמש בסביבות מרובות משימות. מעבדים אלה מסוגלים להפעיל בתחנות עבודה ושרתים יישומים כבדים במיוחד (למשל טרנזקציות עסקיות), ליצירת מדיה דיגיטלית או משחקים.



שני המעבדים הדו ליבתיים החדשים של אינטל הם מעבד למחשבים שולחניים המבוסס על ליבה הקרויה קונרו (Conro) ומעבד למחשבים ניידים הקרוי מרום. לפי אינטל, גירסת המחשב האישי השולחני של המעבדים מספקת ביצועים משופרים ב-40% וצורכת 40% פחות חשמל, בהשוואה לדור המעבדים הקודם הטוב ביותר של אינטל.

AMD אף היא השיקה השנה מעבדים בעל שתי ליבות ולקראת סוף השנה חשפה את מעבדי Opteron מרובע ליבות. המטרה של קומקס טכנלוגיות תהיה לשפר את צריכת החשמל והביצועים במעבדי אינטל ו-AMD מרובי הליבות.

קומקס טכנולוגיות, שבסיסה בתל אביב, נוסדה בשנת 2005 על ידי יהודה זיסאפל, זוהר זיסאפל וטל הורוביץ. כבר עתה החברה מסרה ללקוחות נבחרים גירסאות ראשונות לצורך התרשמות ובדיקת תאימות.
ההון שגויס ישמש להשלמת פיתוח הדור השני של שבבי קומקס וכן להאצת פעילויות השיווק והמכירות. קומקס טכנולוגיות צפויה להרחיב את פעילות צוותי המו"פ והשיווק בישראל ובחו"ל.



"רמת הביצועים, נצילות הספק גבוהה ותאימות תוכנה, נמצאות בראש סדר העדיפויות עבור מערכות הדור הבא. בשעה שפתרונות אחרים דורשים פשרה בין צריכת הספק גבוהה וביצועים, ארכיטקטורת FAAST החדשנית שפיתחה קומקס היא היחידה להציע פתרון מבוסס שבב (chipset) המאפשר להגביר את הביצועים ולהפחית את צריכת ההספק, ללא שינויי תוכנה", אמר טל הורוביץ, נשיא ומנכ"ל קומקס טכנולוגיות.



מוטי בן אריה, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ורטקס: "הפתרון של קומקס חיוני למיצוי הפוטנציאל של מערכות מחשוב מרובות ליבה. פלטפורמות המחשוב של הדור הבא יסתמכו יותר ויותר על מעבדים מרובי ליבה, עקב הדרישה הגוברת לביצועים מהירים יותר. אנו בטוחים שהטכנולוגיה פורצת הדרך של קומקס תגדיל באופן משמעותי את הביצועים במגוון פלטפורמות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully