וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מטפס ל-4.242 שקלים

טל לוי

8.1.2007 / 9:34

ביום חמישי האחרון עברה בשוק פקודת קנייה גדולה שהקפיצה את שער הדולר. אקסלנס: אל תמהרו להספיד את הדולר

הדולר מוסיף היום 0.15% והוא נסחר כעת סביב 4.242 שקלים. "הדולר מתחזק בעולם בעקבות נתוני התעסוקה החיוביים והמפתיעים שפורסמו בארה"ב ואשר נתנו דחיפה למטבע, כך שמטבע הדברים אנו חשים את ההתחזקות גם אצלנו", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס נשואה גלובל מרקטס, אילן אנגל.

אנגל מציין, כי ביום חמישי שעבר עברה בשוק פקודת קנייה של כמה עשרות מיליוני דולרים, והיא זו שהקפיצה את הדולר מרמה של 4.20 שקלים ל-4.23 שקלים. מדובר ברכישה שביצעו בעיקר משקיעים זרים. "הזרים הם אלה שיתנו את הטון בשבוע הקרוב", אומר אנגל.

הדולר עלה בשבוע שעבר משפל של 4.18 שקלים ל-4.24 שקלים, כלומר כ-1.5%, אבל מטבעות כמו ראנד דרום אפריקאי ולירה טורקית נחלשו ב-4%-3% בתקופה זו. "פירוש הדבר הוא שגם אם נשווה אותו למטבעות אחרים, נראה כי השקל שומר על יציבות", אומר אנגל.

בשבוע הראשון של 2007 נראה כי הדולר התחזק, בעיקר על רקע ירידה בציפיות להורדת ריבית בארה"ב. אנגל מציין כי בתקופה האחרונה יש ירידה בתופעת ה-Carry Trade. בעסקות מסוג זה, קונים לווים המשקיעים מטבע בריבית נמוכה, כמו הין היפאני, ומשקיעים אותו במטבע הנושא ריבית גבוהה, כמו ישראל או שווקים בדרום אמריקה. ואולם, ניכרת ירידה בתופעה בעיקר בשל העובדה שנראה שמשקיעים רבים בעולם הימרו על מכירת דולרים, ופשוט לא נותר מי שימכור עוד דולרים.

"נראה שהאופוריה לגבי השקל מתפוגגת מעט בימים אלה, ולפיכך יהיה זה מוקדם להספיד את הדולר", מסכם אנגל. "אנו ברמה טכנית בה שבירה של 4.25 שקלים יכולה להעלות אותנו במהירות לרמת ה-4.30 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully