וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לסטארט אפיסטים הישראלים: הרבור-וסט גייסה שתי קרנות ענק

גיא גרימלנד

8.1.2007 / 9:54

הקרן תשקיע בקרנות ישראליות ובסטארט אפים מקומיים מתוך הקרן האסייתית שלה - בהיקף 527 מ' ד'



בשורות טובות לקרנות ההון סיכון הישראליות. קבוצת ההשקעות וקרן הפרייווט אקוויטי הרבור-וסט (HarbourVest), אחת המשקיעות הגדולות במספר לא מבוטל של קרנות ישראליות, הודיעה על השלמת גיוסן של שתי קרנות ענק: HIPEP V (בהיקף של 2.375 מיליארד דולר) והקרן האסייתית שלה (ממנה היא משקיעה גם בישראל) HIPEP V Asia (בהיקף של 527.3 מיליון דולר).



מדובר בסכומי שיא. בתחילה ביקשה הרבור-וסט לגייס שני מיליארד דולר ו-300 מיליון דולר עבור שתי הקרנות בהתאמה. הקרן השקיעה ב-13 קרנות הון סיכון ישראליות. לפי נתוני ONLINE-IVC מדובר בקרנות כרמל ונצ'רס 2, ג'רוסלם גלובל, קונקורד 2, אוורגרין 4, JVP 3 ו-4, ג'רוסלם גלובל, פיטנגו 2, 3 ו-4, ויטהלייף, וקרן וולדן 2 ו-3. היא השקיעה ישירות גם בתשע חברות סטארט אפ ישראליות: אקסרה נטוורקס, קלירפורסט, פינג'אן, פלאש נטוורקס, לינקס פוטוניק נטוורקס, מרקדו, מובייל אקסס נטוורקס (פוקסקום), טידיסופט (TdSoft) קומיוניקיישנס וטלרד נטוורקס.



הקרן של הרבור-וסט החלה להשקיע מתוך הקרנות החדשות ביוני 2005 והיא צפויה לעשות זאת עד 2008. עד עתה היא קיבלה התחייבות ממשקיעים בהיקף של 50%, כאשר 106 גופים מוסדיים התחייבו להשקיע בקרן. בין היתר מדובר בקרנות פנסיה, גופי פנסיה תאגידיים, קרנות גידור, תאגידים וקרנות משפחתיות. מחציתם מצויים בארה"ב, ואחרים באירופה ומדינות שונות בעולם. הקרן האסייתית של הרבור-וסט צפויה להתמקד בהשקעה בחברות באזור אסיה פסיפיק, כמו גם בישראל, מזרח אירופה, דרום אמריקה ודרום אפריקה.



הרבור-וסט היא קרן השקעות שנוסדה ב-97' לאחר שרכשה את קרן Hancock Venture Partners שנוסדה ב-82'.



עד כה היא ניהלה והשקיעה 15.7 מיליארד דולר בקרנות שונות. היא מעסיקה 164 עובדים, הכוללים 63 מנהלי השקעות בבוסטון, לונדון והונג-קונג. היא רכשה שותפויות בקרנות שניוניות בהיקף של 3.8 מיליארד דולר והשקיעה 2.7 מיליארד דולר בחברות שונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully