וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר סם וויילי נסוג מנסיון ההשתלטות העוינת על חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס

סוכנויות הידיעות

17.8.2001 / 16:16

כעת פועלת קבוצת המשקיעים בראשה עומד וויילי למינוי 4 ממועמדיה למועצת המנהלים של החברה

המיליארדר הטקסני סם וויילי נסוג מנסיון ההשתלטות העוינת על חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס (סימול CA), וכעת מתכוון לנסות להשיג החזקת מיעוט, שתאפשר לו למנות ארבעה מנציגיו למועצת המנהלים של החברה.

ריינג'ר גוורננס (Ranger Governance), קבוצה של משקיעים מטקסס שבראשה עומד וויילי, הודיעה כי בכוונתה להציע ארבעה מועמדים למועצת המנהלים באסיפת בעלי המניות ב-29 באוגוסט. עוד מסרה הקבוצה כי תפעל להדחתו של המנכ"ל והמייסד של CA, צ'רלס וואנג, אם כי לא תפעל להדחת מנכ"ל החברה, סאנג'י קומאר, ממקומו בדירקטוריון.

סלע המחלוקת של וויילי והנהלתה הנוכחית של CA קשור במה שוויילי מכנה: הניהול הלקוי שלה. "תרבות שולטת של פחד והטלת אימה...פגעו בלקוחות, בעובדים ובעלי המניות וניכרו אותם", כפי שהגדיר זאת בעבר וויילי בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

וויילי טוען כי יש לפצל את CA ל-4 ישויות תפעוליות נפרדות - שיעסקו בתחומי אחסון מידע, אבטחת מידע, ניהול מערכות וניהול ידע - כדי שבעתיד ניתן יהיה לבצע ספין אוף ולהפוך אותן לחברות עצמאיות. תוכנית זו תגדיל את ערכה של CA עבור המשקיעים, טען וויילי. כדי להמחיש את הפגיעה במשקיעים, אמר וויילי שאם לא תוחלף ההנהלה, יגיע מחיר המניה ל-15 דולר תוך 3 שנים.

בתגובה מסרה CA כי העובדה שוויילי אינו מבקש עוד להשתלט על החברה מצביעה על כך שהניסיון למנות דירקטורים מטעמו הוא יותר בגדר קרב מאסף נגד הנהלת החברה. נסיון ההשתלטות של וויילי ספג מהלומה, כאשר בעל המניות הגדול ביותר של CA - וולטר הפנר השווייצי, המחזיק ב-21% ממניות החברה - הודיע כי יש לו אמון מלא בהנהלה הנוכחית של החברה. על מנת שנסיון ההשתלטות על החברה יצלח, חייב היה וויילי לגייס את תמיכתם של יותר מ-50% מבעלי המניות.

קבוצת ריינג'ר גוורננס אומנם הודיעה היום כי קרן הפנסיה של עובדי הציבור של מדינת קליפורניה, הקרן הציבורית הגדולה בארה"ב, הודיעה כי תתמוך במועמדי הקבוצה למועצת המנהלים. אלא שהקרן מחזיקה ב-1% בלבד ממניות CA.

וויילי הוא הבעלים לשעבר של סטרלינג סופטוור, חברת תוכנה שנרכשה על ידיד CA תמורת 3.9 מיליארד דולר במארס 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully