וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי יונס: "לא רצוי להעביר את נושא העמלות לכנסת"

שלומי שפר

8.1.2007 / 13:34

מנכ"ל מזרחי טפחות: "רק מהלך מואץ של הפחתת הריכוזיות והגברת התחרות הוא שיביא בסופו של דבר תועלת ללקוחות"

"יש מי שטוענים, ובהם למשל נגיד בנק ישראל, כי המשק הישראלי ריכוזי. נכון, אבל אני מציע להם ולכולנו לזכור היכן היינו לפני שני עשורים ואיזו כברת דרך עצומה עברנו הודות למספר רפורמות מבניות משמעותיות ביותר. יש להמשיך במגמה חיובית זו ולהחילה גם במערכת הפיננסית", כך אמר היום אלי יונס, מנכ"ל המזרחי טפחות, ביום העיון השנתי של אגף התקציבים.

לדברי יונס, ועדת ברודט - שהביאה להוצאת הנכסים הריאליים מידי הבנקים, להפרטת החברות הממשלתיות ולפשיטת הרגל של חברת העובדים - חוללה מפנה גדול מאוד במבנה המשק וכיום הוא שונה בתכלית מן המשק הריכוזי של העבר.

בעניין עמלות הבנקים, ציין מנכ"ל מזרחי טפחות כי מאוד לא רצוי להעביר את הנושא לפיקוחה של ועדת הכלכלה בכנסת. "לא פיקוח של הרשות המחוקקת, אלא מהלך מואץ של הפחתת הריכוזיות והגברת התחרות הוא שיביא בסופו של דבר תועלת ללקוחות, וגם לבנקים עצמם ולבעלי המניות בהם", אמר יונס.

יונס הביע תמיכה ביוזמתם של גורמי רגולציה ושל חברי כנסת לנקוט מהלכים מעודדי תחרות, וליצור אבחנה בין הבנקים הגדולים לבין הבנקים הבינוניים והקטנים; בין השאר, ביצירת פער של מספר שנים בכניסה לתחום הייעוץ הפנסיוני.

"הבנקים הגדולים, שמתנגדים למהלך מסיבות מובנות, טוענים כי הדבר יפגע כביכול בתושבי הפריפריה. זו לא בעיה. הפריסה הסניפית של הבנקים הבינוניים מבטיחה הענקת ייעוץ פנסיוני גם לתושבים המרוחקים. אם יש בעיה נקודתית, למשל במצפה רמון - כפי שהזכיר מנכ"ל בנק הפועלים - אני מתחייב להביא גם לשם את הייעוץ הפנסיוני האיכותי, המקצועי והאובייקטיווי שלנו", אמר יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully