וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': קומברס תגדיל את נתח השוק בשירותי הדואר הקולי על חשבונה של לוסנט; מעלים מחיר יעד ל"צבור" מ"נייטרלי"

גיא ימין

17.8.2001 / 22:39

התחרות מול אופנווייב בשוק המסרים המאוחדים תתעצם בקרוב, ועשויה להוביל לנסיונות רכישה, בין היתר של FollowUp הישראלית

לעליות הנאות שרושמת מניית קומברס ביומיים האחרונים אחראים בעיקר האנליסטים מבתי ההשקעות הגדולים. לד"וח שפורסם על ידי גולדמן סאקס אתמול מצטרפת העלאת ההמלצה של מריל לינץ', וכך, על אף הירידות החדות במניות הטכנולוגיה היום, הוסיפה מניית קומברס 12% בשני ימי המסחר האחרונים.

אז מדוע צוות האנליסטים של מריל לינץ', בראשותו של טל ליאני, העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"צבור" וקבע מחיר יעד של 35 דולר, בכ-16% מעל למחירה הנוכחי? התשובה מצויה בקומבינציה של שווי מניה נוכחי נמוך, התייצבות בעסקי החברה וצמיחה מעודדת במכירות.

במריל לינץ' מעריכים כי הצמיחה בשוק הדואר הקולי (voice mail), המקנה לקומברס כ-95% מרווחיה, תתחדש במהלך 2002, ותגיע לשיעור של כ-30%. במקביל לעלייה הכללית בגודל העוגה, צפויה קומברס לרכוש לה נתח שוק על חשבונה של לוסנט , אם כי "שכנוע" לקוחות להחליף ספק שירות בתקופת האטה עשוי להסתבר כקשה יותר בשל עלויות המעבר הכרוכות בכך.

שוק המסרים המאוחדים - המאבק מתחיל

בבית ההשקעות מנתחים את מעמדה של קומברס בשוק המסרים המאוחדים (unified messaging). שוק זה עדיין לא ביצע את המעבר מכותרות עיתוני הכלכלה ודו"חות האנליסטים ליישומים משמעותיים בשטח. הטכנולוגיה אומנם כבר קיימת, אבל כל עוד מערכת תקשורת הסלולר מהדור השני (2G) מבוססת על מתגים, על מנת שמנוי של חברת סלולר יוכל לבדוק אי-מייל או הודעה קולית, עליו לחייג ולהתחבר.

בעתיד צפויות ההודעות להופיע מיידית על המסך, ברגע שהן מגיעות לספק התקשורת. עתיד זה כבר אינו רחוק מהעין, שכן במהלך 12 החודשים הקרובים צפויים מרבית ספקי התקשורת לשגר שירותי GPRS והמכשירים החדשים ייכנסו לשוק.

האנליסטים בבית ההשקעות מגדירים את המצב בשוק זה של מסרים מאוחדים ב-12 עד 18 החודשים הקרובים כמצב של להיות או לחדול. מי שיצליח לרכוש לו נתח שוק עד אז, יהיה דומיננטי גם בעתיד הרחוק יותר. מי שיישאר מאחור, ספק אם יצליח להתקדם הלאה. מי שיצליח להתבסס כגורם מוביל בשוק, ירכוש לעצמו נגישות למנויים של "ענקיות צד הלקוח", כפי שמגדיר אותם בית ההשקעות, בהם AOL -טיים וורנר , שמערך המנויים שלה, כולל ICQ, כולל 52 מיליון איש, או מיקרוסופט .

כך שלא מן הנמנע שבחודשים הקרובים נראה מסע רכישות של קומברס ושל המתחרה הגדולה, אופנווייב. רכישה פוטנציאלית עשויה להיות חברת הסטארט אפ הישראלית FollowUp. זו כבר חתמה על הסכם עם וודאפון, שלה 90 מיליון מנויים סלולריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully