וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנרב אינה למכירה"

אריק מירובסקי

10.1.2007 / 7:05

ארקדי גאידמק נפגש עם יו"ר מנרב אברהם קוזניצקי, לב לבייב חשש, והחליט לקנות את מגדל הקריה

"מנרב היא חברה שהוקמה בעשר אצבעותי והיא אינה למכירה" - כך הגיב יו"ר מנ רב ובעל השליטה בה, אברהם קוזניצקי, על הידיעות והשמועות בשוק ההון סביב פגישותיו עם המיליארדר [[ארקדי גאידמק]]. קוזניצקי טוען כי העניין התכליתי היחיד שעליו דנו השניים היה ביצוע פרויקטים בקרקעות שבבעלות גאידמק במוסקווה.

השניים נפגשו פעמיים. הפעם הראשונה, ביום שלישי שעבר, היתה פגישת ההיכרות. "זו היתה פגישה של החלפת כרטיסי ביקור והצגת הפעילויות שלנו", מספר קוזניצקי. "אני הצגתי את פעילות החברה בישראל, ואילו הוא סיפר שיש לו קרקעות במוסקווה ורצה לשתף פעולה. שאלתי אותו מדוע אינו שוכר שירותי קבלנים מקומיים, והוא ענה שהוא מעדיף להשתמש בתשתית של מהנדסים ואנשי מקצוע ישראלים".

למחרת הגיע גאידמק למגדל היובל בקריה, שנמצא בבעלות משותפת של אפריקה ישראל ומנרב. הפגישה נערכה בחדר הישיבות בקומה ה-32 של המגדל, שם נמצא משרד המכירות של הפרויקט. הרבה לא נאמר באותה פגישה. "גאידמק אינו דובר עברית, ומה לעשות שאני דובר אנגלית עילגת", אומר קוזניצקי. גאידמק הגיע מלווה בנהג, התיישב ורצה לשמוע פרטים על המגדל. "סיפרנו לו על המבנה והראינו לו את הנוף שנשקף ממנו. הוא שאל בקצרה על החניות ומיד לאחר מכן שאל אם המיקום נחשב לטוב יחסית למגרש שקנה בזמן האחרון, מגרש צים בשדרות רוטשילד. ענינו שאנחנו סבורים שהמיקום הזה טוב יותר", מספר דרור קוזניצקי, בנו של בעל הבית ומנכ"ל מנרב פרויקטים.

"אחר כך השתררה דממה. גאידמק הינהן בראשו ולפתע שאל מדוע קוראים למגדל 'מגדל אפריקה'. הסברנו לו שלמגדל קוראים מגדל היובל, ובכך הסתיימה הפגישה. הוא ירד למטה מלווה על ידינו ויצא. לא היתה הצעה, לא דובר על מחירים או מספרים".

כעבור פחות מ-10 דקות הסתיימה הפגישה, וקוזניצקי וגאידמק ירדו למטה וערכו סיור בפרויקטים שונים של מנרב. "מיד לאחר מכן גאידמק הודיע לי שהוא צריך לטוס לחו"ל, וכשישוב נמשיך בפגישות", מספר אברהם קוזניצקי.

אבל הפגישה הלא תכליתית לכאורה נהפכה לתכליתית מאוד: [[לב לבייב]] שמע על הפגישה בין גאידמק לקוזניצקי, ומיד הרים טלפון בבקשה לדון ברכישת חלקה של מנרב (50%) במגדל.

"האמת היא שגאידמק לא הציע כלום על המגדל, אבל לבייב חשש שהוא יציע. הוא אכן פנה אלינו וביקש לנהל מגעים", הוא אומר. "מבין השורות התרשמתי שעל אף שדווח על סולחה שנערכה בין השניים, מתחת לפני השטח הגחלים עדיין רוחשות".

ההערכות מדברות על כך שחלקה של מנרב בפרויקט מגיע לשווי גולמי של 575 מיליון שקל. "בפועל הפרויקט הוקם במימון בנקאי, כך שהסכום שנקבל יהיה נמוך יותר", מעיר קוזניצקי. קוזניצקי הכחיש את השמועות על מכירת החברה: "מובן שאם תבוא הצעה מטורפת, אני לא יודע כיצד אגיב, אולם בשלב זה איני מדבר על מכירת החברה, לא עם גאידמק ולא עם אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully