וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT תשלם קנס של 90 אלף שקל בשל תוכן שיווקי

איילה צורף ורוני קורן-דינר

10.1.2007 / 12:05

חברת הכבלים תאלץ לשלם את הקנס בשל פרסום סמוי עבור בית הספר "אנקורי" בטלנובלה "האלופה"


HOT תיאלץ לספוג קנס של 90 אלף שקל בשל החלטתה לשלב פרסום סמוי לבית הספר "אנקורי" בטלנובלה ה"אלופה".

במקרה הנוכחי, רמת הפרסום הסמוי היתה בוטה אפילו ביחס למה שהורגלנו לראות על מסך הטלוויזיה בשנתיים החולפות: בסצינה המדוברת אומר שחקן אחד לשחקן אחר: "לך תלמד באנקורי. זה גם בית ספר פרטי וגם אקסטרני. אני למדתי שם. הם מתאימים לך תוכנית לימודים במיוחד בשבילך. אתה יכול ככה בכיף ללכת גם לשחק כדורסל, וגם אתה יכול להוציא ציונים טובים". במקביל, מופיע לוגו כמעט זהה ללוגו בית הספר במספר גדול של סצינות.

יורם מוקדי, היו"ר היוצא של מועצת הכבלים והלוויין, אשר הטיל את הקנס, אומר: "הפעם זה היה פרסום סמוי בצורה יוצאת דופן וחריגה, ולכן הטלנו את הקנס". במקביל, נפתח הליך של הפרה על שני מהלכי פרסום סמוי בתוכנית - המותג קאפה (חברת הכבלים טישטשה את נוכחות המותג בטלנובלה בעקבות הליך ההפרה) ובשל נוכחות גדולה במיוחד של המותגים טוטו ו-ווינר.

"האזכורים בתוכנית לבית הספר 'אנקורי' היו מכוונים, חסרי הצדקה תוכניתית של ממש ובעלי אופי שיווקי מודגש, ושולבו בעלילה הן באופן מילולי ישיר (בדרך של שילוב בתוך העלילה), הן באופן עקיף והן באופן ויזואלי במספר רב של סצינות", נכתב בהחלטת מועצת הכבלים.

כפי שפורסם ב-TheMarker, האלופה נבנתה על בסיס מימון נדיב מתוכן שיווקי (עסקאות פרסום סמוי). המפרסם הגדול ביותר בסדרה הוא המועצה להסדר הימורים בספורט, הטוטו, שמשתתף במימון הסדרה ב-200 אלף דולר. אופנת הספורט קאפה, שהשקיעה בסדרה 25 אלף דולר ואנקורי.

הטלנובלה "האלופה" עוקבת אחר סיפורה של קבוצת כדורגל בליגת העל הישראלית, "הכוח ירושלים", ואחר הסיפורים האישיים של כוכביה. בין השאר, מככבים בסדרה יהודה לוי, עדי הימלבלוי ועופר שכטר. הסדרה מונה 120 פרקים וכל פרק מופק בעלות ממוצעת של 25 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully