וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן חץ במגעים לרכישת בית אירופה מזיסר

יורם גביזון

14.1.2007 / 7:03

זיסר רכש את הבניין ב-50 מיליון דולר ב-1999 ומנהל מגעים למכירתו תמורת 80 מיליון דולר

חברת אמות השקעות שבשליטת חברת אלוני חץ מנהלת מגעים עם חברת אירופה ישראל שבבעלות מוטי זיסר לרכישת בית אירופה (לשעבר בית יבמ) שבשדרות שאול המלך בתל אביב תמורת 80 מיליון דולר.

אמות השקעות קיבלה מזיסר התחייבות לניהול מו"מ בלעדי (No Shop) לתקופה של 60 יום. אמות השקעות תבצע בתקופה זו בדיקת נאותות לבניין, ואם הנתונים ישביעו את רצונה היא תחתום על הסכם לרכישתו.

על פי הערכות בשוק הנדל"ן, דמי השכירות של בנייני משרדים בתל אביב ימשיכו לעלות בשנים הקרובות בשל עודף ביקוש. כך, למשל, הגיעו דמי השכירות במגדל המוזיאון שבקרבת מוזיאון תל אביב ל-28 דולר למ"ר, וגם במגדל לוינשטיין שברחוב הרצל בתל אביב מושכרים משרדים במחירים דומים. מסיבה זו מעריכים בשוק כי רמת התשואה הנוכחית שמפיקים דמי השכירות בבית אירופה - סביב 6% - אינה רלוונטית, שכן מרבית חוזי השכירות יפקעו בתוך שנה וחצי.

בית אירופה, שתוכנן בידי משרד אברהם יסקי, נחשב פנינה ארכיטקטונית וכאחד הבניינים המזוהים עם תל אביב. הבניין נהנה ממיקום טוב ועבר שיפוץ מסיווי, כך שכל המערכות בו חדשות.

בית אירופה כולל 17,500 מ"ר של שטחי משרדים ב-20 קומות ושטחו הכולל הוא 26 אלף מ"ר. אירופה ישראל רכשה את בית יבמ מידי חברת יבמ תמורת 50 מיליון דולר בספטמבר 99', כלומר שישה חודשים לפני שבועת המחירים בנאסד"ק התפוצצה. אירופה ישראל קיבלה תשלום מראש של 11 מיליון דולר כדמי שכירות לשנתיים, אך זה היה הצד החיובי האחרון בעסקה.

אירופה ישראל השקיעה בשיפוץ הבניין עוד 17 מיליון דולר, וסבלה במשך תקופה ממושכת מהשפל בשוק המשרדים בתל אביב - שגרם לשיעורי תפוסה נמוכים ולירידה בדמי השכירות. שפל זה אילץ את אירופה ישראל, כשעדיין היתה חברה ציבורית, לבצע הפרשה של 68 מיליון שקל ב-2003 ו-2004 בגין ירידת ערך השקעתה בבניין.

עסקת בית אירופה היא העסקה הראשונה שמבצעת חברת אמות השקעות לאחר ההסכם למכירת אחזקתה של החברה האם אלוני חץ בחברת עוגן נדל"ן (43.7%) תמורת 250 מיליון שקל בשבוע שעבר. מכירת האחזקה נועדה בין השאר להסיר מגבלות שאמות השקעות לקחה על עצמה בפעילותה הנד"לנית בהנפקתה במאי 2006 כדי למנוע ניגודי עניינים בינה לבין עוגן נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully