וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה על סך למעלה ממיליון שקל נגד פרידמן חכשורי

כרמל בן צור

14.1.2007 / 15:20

התובע: לא מסרו את הדירה שהובטחה במשך למעלה משנה. לדברי החברה, מלחמת לבנון השנייה היא בין הסיבות לדחייה

בני הזוג יעל ועמיחי הלמן הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד חברת פרידמן חכשורי, בה הם דורשים לקבל בחזרה מיליון ו-258 אלף שקל שהשקיעו ברכישת דירה בבניין בן 51 דירות בגבעת שמואל.

על פי התביעה, ב-27.8.03 נחתם בין החברה לבין בני הזוג הסכם לרכישת דירה בת 4 חדרים. בהסכם נקבע כי מועד מסירת הדירה יהיה 25 חודשים ממועד קבלת היתר הבנייה. לדברי בני הזוג, היתר הבניה התקבל ב-24.12.03, ועל כן החזקה בדירה הייתה אמורה להימסר להם ב-24.12.05. לאחר מספר דחיות מוסכמות, שנבעו בין היתר משינויים קלים שנעשו בדירה, מועד המסירה נקבע ל-24.4.06.

בתביעה מצוין כי על פי ההסכם, אם איחרה החברה במסירת החזקה בדירה לידי הקונה, ישולמו דמי שכירות "ראויים" לתקופה של 6 חודשים לכל היותר. לאחר מכן, כך נקבע, יהיה רשאי הקונה לפי בחירתו לממש את הבטוחה, או לקבל את כספו בחזרה מהחברה בצמוד למדד. מניין ששת החודשים הסתיים ב-24.10.06, אך עד עתה לא נמסרה החזקה לידי הרוכשים.

משביקשו בני הזוג לקבל את כספם בחזרה, כפי שהוסכם, השיבה פרידמן חכשורי כי לדחיית מועד המסירה שתי סיבות: התובעים איחרו בביצוע תשלום אחד ב-44 ימים, אותם יש להוסיף למניין הימים; ובנוסף, הפיגור במסירת הדירה נגרם בשל מחסור בכוח אדם כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה. לדברי הרוכשים, מלחמת לבנון השנייה אינה יכולה להוות נימוק לפיגור במסירת החזקה בדירה, הן בשל העובדה כי הבניין נבנה בעיקר על ידי פועלים זרים, והן בשל המצב המשפטי לפיו אין מלחמה מהווה "כוח עליון".

ואולם, לטענת בני הזוג, גם אם יילקחו בחשבון אותם 44 ימי פיגור, ואפילו אם יספרו ימי המלחמה (שערכה 33 ימים), החזקה בדירה עדיין לא נמסרה להם. על כן הם מבקשים, כאמור, להשיב להם את הכסף שהשקיעו ברכישת הדירה, וכן 16,200 שקל בגין דמי השכירות שמגיעים להם בעבור ששת חודשי הפיגור הראשונים.


(א 07\12412)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully