וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AM:PM תפסיק למכור מוצרים לא כשרים

גלי ברגר

15.1.2007 / 14:50

הרשת מכרה עד עתה מוצרים של מזרע ומגוון של פירות ים קפואים. המרוויחה העיקרית: טיב טעם

שבוע לאחר השלמת עסקת מכירת רשת המרכולים העירונית AM:PM לדור אלון, הפסיקה הרשת למכור מזון לא כשר בסניפיה. הרשת, אשר פועלת בעיקר בעיר תל אביב, מכרה עד עתה מוצרים של מפעל הבשר הלא כשר מזרע ומגוון של פירות ים קפואים.

לדברי מקורבים לדור אלון, החברה לא מתכוונת לשנות את שעות פעילויות הסניפים, אשר פתוחים 24 שעות 7 ימים בשבוע, אלא להמשיך למכור גם בסופי שבוע, אך מזון כשר בלבד בדומה לחנויות הנוחות אלונית שמפעילה דור אלון בתחנות הדלק. החברה גם לא תשתנה את שם המותג.

AM:PM נרכשה על ידי דודי ויסמן בנובמבר 2006 תמורת 143 מיליון שקל. הרכישה נעשתה דרך חברת הדלק דור אלון, ולא דרך רשת המזון הרבוע הכחול, בה מחזיק ויסמן. אחת הסיבות לרכישה דווקא דרך דור אלון היתה יצירת "מסלול עוקף שבת". ברבוע הכחול היו שותפים מתיו ברונפמן ושולם פישר, שהוא אדם דתי, וקניית רשת לא כשרה כנראה לא היתה עוברת בשלום. לפני כשבוע יצאו ברונפמן ופישר מהשותפות כשמכרו את חלקם (26.5%) תמורת כ-52 מיליון דולר, אך בכל זאת החליטו בחברה להפסיק את הפעילות הלא כשרה. ייתכן כי טרוניות מצד לקוחות ותיקים של הרבוע הכחול הם שגרמו למהלך.

מי שייהנה מהפסקת מכירת המזון הלא כשר היא רשת טיב טעם, שנותרה היחידה שמציעה פירות ים ובשר לא כשר בתוך תל אביב. לדברי גורמים בשוק טיב טעם לא תראה זינוק במכירות, אך הצעד יעמיק את הבידול שלה ואת הבשורה השונה שהיא מביאה לתל אביב. מצד שני הפסידה טיב טעם, שרכשה לפני כשנה וחצי את מפעל מזרע, את AM:PM כלקוח, אך כיוון שהחברה החליטה להתמקד בזרוע הקמעונאית שלה, אין ספק כי התועלת התפיסתית מול המתחרה בתוך העיר תל אביב רבה מהנזק.

מזרע הוא מותג עם נאמנות גבוהה, וסביר שיהיו לקוחות שיתאכזבו לא למצוא אותו ברשת ואף ישנו את הרגלי הקנייה שלהם, אך הפגיעה עשויה להיות בתפיסת המותג. AM:PM הוקמה על ידי שלושה יזמים צעירים - גיא אדרי והאחים רן וגל בליקס, בגילאי ה-30 לחייהם, והחלה את דרכה כפיצוציה בודדת עד לכ-20 סניפים. המותג נתפס חדשני, צעיר, אנרגטי, וכך גם בנו אותו בעליו. כעת, כשהרשת תהיה מזוהה עם גוף גדול כמו הרבוע הכחול ודור אלון, עלול המותג להיתפס כקצת פחות שובב ופחות מזוהה עם הצעירים של העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully