וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים באינטל ישראל

גיא גרימלנד וליאור הנר

15.1.2007 / 21:06

הערכות: אינטל תסגור את המפעל בירושלים ותמכור את פעילות ייצור זכרונות הפלאש בקריית גת. צפויה לפטר עובדים

אינטל ישראל עומדת לפטר עובדים ולסגור חלק מהפעילויות של המפעל בירושלים, פאב 8, כך נודע ל-TheMarker. בשלב זה עדיין לא ברור אם המפעל ייסגר כולו או יושבת באופן חלקי. לפי תסריט אחד, אינטל עשויה להמשיך להפעיל חלק מהפעילויות בפאב 8, לצד הפעילות במפעלים האחרים. תסריט אחר הוא שאינטל תסגור את המפעל כולו ותשלב חלק מהפעילויות שהיו בו במפעלים אחרים בארץ.

מקור מסר ל-TheMarker כי אינטל צפויה לסגור את פעילות של המפעל בירושלים עד סוף השנה. עוד העריך המקור כי גם פעילות הייצור של זכרונות הפלאש בקריית גת תימכר.

אינטל נוהגת לבצע מעת לעת ארגון מחדש במפעליה. ככל הנראה, סגירת המפעל בירושלים, או צמצום פעילותו, הם חלק מאסטרטגיה כללית שנועדה להסיט משאבים למקומות אחרים, כמו למשל המפעל החדש בקריית גת, פאב 18, שצפוי לקלוט אלפי עובדים.

באינטל ירושלים מועסקים כ-600 עובדים, בהם מהנדסים, הנדסאים, וטכנאים בתחומי החשמל. זהו מפעל הייצור הראשון של אינטל מחוץ לארה"ב, שהחל לייצר ב-1985 - לפני 21 שנה. במפעל מייצרים מוצרים לוגיים, מוצרי ROM ומוצרי פלאש: בקרי מנוע ומעצורי ABS לתעשיית הרכב, רכיבי תמיכה למחשבים אישיים וניידים, בקרי תקשורת נתונים ועוד. בנוסף, מפותחות במפעל טכנולוגיות ייצור ייחודיות עבור מוצרי MEOMS - Mechanical Electro Optical Micro Systems ובהן פיתוח רכיבי MEMS המיועדים לתקשורת אלחוטית עבור הפלטפורמות המרכזיות של אינטל.

סימן שאלה מוצב סביב פעילות הייצור של המפעל בקריית גת, בכל הנוגע לזכרונות פלאש, אך באינטל מסרבים להגיב על כך באופן רשמי. השמועות על מכירת חטיבת שבבי הזיכרון פרצו לאחרונה בעקבות דברים שאמר האנליסט דאג פרידמן מחברת המחקר אמריקן טכנולוג'י ריסרץ, על מכירת פעילות זאת. עם זאת, פרידמן לא ציין מה שמה של הרוכשת האפשרית. העיתון סן פרנסיסקו כרוניקל ציין לפני כמה שבועות במאמרו, כי פרידמן הבהיר שבעקבות מכירת חטיבת שבבי הזיכרון, אינטל עשויה לפטר 5,000 עובדים. לכך יש השלכה ברורה על ישראל, מאחר שעובדים אלו פועלים בסנטה קלרה, ניו מקסיקו, אירלנד ובישראל (בקריית גת). העיתון מציין כי אינטל מפסידה כ-120 מיליון דולר ברבעון מעסקי זכרונות NOR ב-2006.

בשבוע הקרוב תערוך אינטל מסיבת עיתונאים רשמית, בה תבהיר את השמועות ותספק פרטים נוספים על המהלכים שהיא מתכננת.

יש לציין כי במקביל לפיטורים, אינטל נמצאת בתקופה האחרונה בעיצומו של גל גיוסים אדיר של כוח אדם. השבוע נערך יריד תעסוקה בטכניון ובאינטל ניסו לגייס בו מאות עובדים.

אינטל מעסיקה בארץ 7,000 עובדים והיא נערכת לקליטת 1,500 עובדים למפעלה החדש בקריית גת. יחד עם זאת, נאלצה ענקית השבבים לבצע גם בישראל קיצוצים, אם כי בהיקף מועט יחסית, בעקבות תוכנית רה-ארגון עליה הכריזה לפני מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully