וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבע הברזילאי נפל בעקבות חששות מדחיית הסיוע לארגנטינה

דפנה מאור

19.8.2001 / 12:10

הריאל איבד 2.2% בשבוע שעבר; ארה"ב מתנגדת להלוואות לארגנטינה כי לדבריה ידחו את צעדי ההבראה

הריאל הברזילאי נפל ביום שישי לנוכח חששות כי סירובה של ארה"ב לתת הלוואות סיוע לארגנטינה יפגע ביכולת ממשלת ברזיל לשלם את חובותיה שלה. הריאל איבד ביום שישי 0.89% והשלים נפילה של 2.2% מול הדולר במהלך השבוע שעבר. מתחילת השנה איבד המטבע 23% מערכו מול הדולר, ונסגר בשער של 2.522 ריאל לדולר.

הממשל בארה"ב טוען כי מתן סיוע של קרן המטבע הבינ"ל לארגנטינה רק ידחה את צעדי ההבראה שנדרשים ממשלת ארגנטינה כדי להפחית את חובותיה. ממשלת ארגנטינה נמצאת בסכנה של חדלות פירעון על אג"ח בשווי 130 מיליארד דולר. משבר מימון זה פוגע בכל מדינות האזור, מכיוון שהוא מקטין את הזרמת ההשקעות לאזור.

במקביל, המשקיעים והחברות בארגנטינה וברזיל ממהרים לצאת מפוזיציות מקומיות ולהצטייד בדולרים כדי להגן על עצמם מפיחות.

בתחילת אוגוסט הודיעה קרן המטבע כי תלווה לברזיל סכום של עד 15 מיליארד דולר במשך 15 חודשים, כדי לעזור לה למנוע משבר כלכלי כגון זה שפקד את שכנתה, ארגנטינה.

הקרן גם הודיעה כי היא מתכוונת להאיץ את העברת 1.2 מיליארד הדולרים לארגנטינה החודש, כחלק מתוכנית ההלוואה הכוללת למדינה, הנאמדת ב-13.4 מיליארד דולר. ההלוואה ניתנת לארגנטינה כדי למנוע נזקים נוספים מהפיחות במטבע שלה או מאי תשלום חובותיה.

על פי ההסכם עם ברזיל, החלק הראשון של ההלוואה - 4.6 מיליארד דולר - יינתן כבר החודש. התוכנית החדשה, המחליפה את תוכנית ההלוואות הקודמת מ-1998 שתסתיים בדצמבר השנה, תימשך עד סוף דצמבר 2002.

התקוות של ארגנטינה להגדלת התמיכה הבינלאומית בתמיכה בכלכלתה פגו, כשממשלות ארה"ב, בריטניה וספרד קבעו באחרונה כי גובה ההלוואה צריך להישמר בערכו, כפי שנקבע על ידי ה-IMF. ארגנטינה ציפתה לסיוע נוסף של 40 מיליארד דולר מעבר לסיוע בגובה של כ-14 מיליארד דולר שזכתה לו מה-IMF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully