וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החממה הטכנולוגית הראשונה במגזר הערבי תוקם השבוע בנצרת בהשקעה של 1.75 מיליון דולר

צורי דאר

19.8.2001 / 12:45

יעד ההשקעה הסופי 3.5 מיליון דולר; מיועדת להקים 25 פרויקטים עסקיים שייצרו כ-100 מקומות עבודה

במסגרת כנס מדענים ערבים שייערך ביום ג' השבוע בעיר נצרת, תחנך החממה הטכנולוגית הראשונה במגזר הערבי.

מטעם צוות ההקמה של החממה נמסר כי היא תפעל במבנה של חברה כלכלית עסקית ופרטית. החממה מוקמת באישור משרד התעשייה והמסחר ויושקעו בה 3.5 מיליון דולר ל-5 שנים ע"י אנשי עסקים יהודים וערבים מישראל. עד כה הושקעו בחממה 1.75 מיליון דולר.

הצפי ל-5 השנים הבאות הוא ל-25 פרויקטים עסקיים שיעסקו במחקר ופיתוח, שייצרו כ-100 מקומות עבודה. הפרויקטים יהיו בתחומי הבנייה, מכשור רפואי, חקלאות, ביוטכנולוגיה, היי-טק וכו'.

את הפרויקט מובילים המרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי ומועדון אנשי עסקים ערבים בישראל (ABC). המשקיעים בחממה הם: חברי המועדון, חברת GCP ומשקיעים אחרים בישראל וחו"ל.

"הרעיון להקים את החממה הטכנולוגית עלה כתוצאה מהתעלמות הממשלה מיזמות היי-טק במגזר הערבי", אמר חלמי כתאנה, מנכ"ל משותף למרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי.

"יש סטודנטים ערבים רבים שסיימו לימודי היי-טק אך לא שולבו בעבודה בארץ. בישראל היום קיימות 23 חממות בתמיכת הממשלה ובישובים יהודים בלבד. המרכז היהודי-ערבי לפיתוח כלכלי מעוניין לתקן את המצב במגזר הערבי ויוזם מטרות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי תוך שילובם של סטודנטים ערבים רבים בוגרי היי-טק שלא שולבו בעבודה בארץ", אמר כתאנה.

עוד נמסר כי לממשלה הוגשה בקשה לקבלת אישור להכיר בחממה כאזור פיתוח א'. במקביל הודיעה עריית נצרת כי על מנת לקדם את הפרויקט תעניק לחממה הנחה משמעותית בארנונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully