וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל וודאפון חשוד במעורבות במתן שוחד של 60 מיליון דולר למנכ"ל מאנסמן לשעבר

דפנה מאור

19.8.2001 / 13:23

סר כריסופרד גנט חשוד כי שיחד את קלאוס אסר כדי שימליץ על הצעת רכש בשווי של 180 מיליארד דולר להנהלת מאנסמן

מנכ"ל וודאפון, סר כריסופרד גנט, מעורב בחקירה של הרשויות בגרמניה בחשד למעורבות במתן שוחד של 60 מיליון דולר, כך דיווח "טיימס".

משרד התובע בדיסלדורף החל לחקור חשדות כי סר גנט היה מעורב בתשלום פיצויי פרישה של 35 מיליון דולר למנכ"ל מאנסמן, חברה אותה רכשה וודאפון בהשתלטות עוינת. התשלום, לפי האשמה של משקיע פרטי במאנסמן, שימש כשוחד למנכ"ל מאנסמן, קלאוס אסר, כדי שיאשר את הצעת הרכש של וודאפון.

וודאפון רכשה את מאנסמן בשנת 2000 תמורת 209 מיליארד דולר (180 מיליארד דולר), באחת עסקות המיזוג הגדולות בהיסטוריה. עם רכישת מאנסמן הפכה וודאפון לחברת הסלולר הגדולה בעולם, והיא משרתת היום 93 מיליון מנויים.

הרשויות בגרמניה קיבלו הצהרה מהמשקיע, ששמו לא פורסם, לפיה וודאפון ביצעה מספר תשלומים בהוראתו של גנט, כדי לשכנע דירקטורים ממאנסמן להסכים להצעת הרכש.

מספר מנהלים בכירים במאנסמן מסייעים למשטרת גרמניה בחקירתה, לאחר שנתגלה כי 27 מיליון דולר שולמו יום לאחר שאסר הסכים להמליץ על הצעת הרכש של וודאפון לדירקטוריון. בנוסף בודקת החקירה תשלום של 18 מיליון דולר שנמסרו למקורביו של אסר בחברה.

לפי דיני החברות בגרמניה, נאסר על דירקטורים לקבל תשלומים במהלך התנהלות הצעת השתלטות. מקורות בוודאפון אמרו ל"טיימס" כי כל התשלומים נבדקו בקפידה על ידי עורכי הדין של החברות וככל הנראה לא עברו על החוק.

תגובת וודאפון בגרמניה: החברה ממתינה להבהרה מידי המשטרה והתובע, מכיוון שלא נמסר לה אם גנט נמצא תחת חקירה או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully