וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקזיט של דנבאר באניגמה: תמכור מניותיה בחברה במיליון דולר

שלומי גולובינסקי

19.8.2001 / 13:37

דנבאר מחזיקה ב-1% ממניות אניגמה, הרשומות במאזניה לפי עלות של מיליון שקל

קרן ההון סיכון דנבאר טכנולוגיות , שבשליטת קבוצת אנג'ל ובניהולה של קבוצת שרם פודים קלנר , אמורה להשלים ברבעון השלישי של השנה את מכירת החזקותיה בחברת הסטארט אפ אניגמה, הפועלת בתחום של הפקת תיעוד אלקטרוני חכם ואספקת פתרונות מלאים למסחר אלקטרוני מבוסס תוכן בין חברות.

בחודש דצמבר האחרון גייסה אניגמה כ-13 מיליון דולר לפי שווי חברה של 170 מיליון דולר אחרי הכסף. דנבאר טכנולוגיות מחזיקה בכאחוז ממניות החברה. דנבאר אמורה למכור את מניותיה בתמורה לכמיליון דולר, המשקף דיסקאונט של כ-15%-20% לעומת שווי הגיוס האחרון שביצעה החברה.

המכירה תאפשר לדנבאר ליהנות מרווח הון ניכר, שכן שווי השקעותיה באניגמה רשום במאזן החברה במיליון שקל.

בד"וחות דנבאר לרבעון השני של השנה נכתב, כי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2001 קיבלה החברה הצעה אשר נענתה בחיוב, למכור את מניותיה באניגמה לאחרים לפי מחיר מניה כפי שנקבע בסבב הגיוס האחרון בחודש דצמבר. ואולם, בין החברה לרוכש נתגלעה מחלוקת בדבר מימוש העסקה, עקב התנערותו של הרוכש מהתחייבותו לביצוע העסקה.

עם זאת, ד"ר שוקי גלייטמן, מנכ"ל שרם פודים קלנר טכנולוגיות, חברת הניהול של דנבאר, מעריך כי העסקה תושלם בקרוב, וכי דנבאר תיהנה כתוצאה מכך מרווח ההון.

מלבד החזקותיה באניגמה, מחזיקה דנבאר בין היתר גם בנתח ממניות חברת הביוטכנולוגיה XTL הנסחרת בבורסה של לונדון, בקרן ההון סיכון מהלכים, ובחברת גילת DBS השותפה בחברת הלוויין YES.

דנבאר סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 690 אלף שקל, בעיקר תוצאה של הכנסות מימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully