וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: זינוק של 78% ברווח הרבעוני הודות ל-iPod

17.1.2007 / 23:56

החברה עלתה על התחזיות בשורה התחתונה והעליונה כאחת. תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי

אפל (סימול AAPL), יצרנית המחשבים ונגני המדיה האמריקאית, דיווחה היום על זינוק של 78% ברווח הרבעוני לשיא של כל הזמנים, הודות למכירות ערות של נגן המדיה אייפוד ומחשבי מקינטוש בעונת החגים. אפל, אשר חשפה בשבוע שעבר מכשיר טלפון סלולרי חדש המבוסס על נגן המדיה הפופולרי אייפוד, עלתה על תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה והעליונה כאחת, אולם סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי.

אפל, אשר השמיטה באחרונה משמה את המילה קומפיוטר, על רקע הפיכתה בהדרגה ליצרניות מוצרי אלקטרוניקה, רשמה ברבעון הכספים הראשון שלה אשר הסתיים ב-30 בדצמבר, רווח נקי של מיליארד דולר, או 1.14 דולר למניה - שיא של כל הזמנים והרבה מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 78 סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה ברבעון הכנסות שיא של 7.12 מיליארד דולר, גידול של כ-24% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והרבה מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 6.42 מיליארד דולר.

עם זאת, סיפקה אפל תחזית לרבעון הנוכחי שהיתה נמוכה מתחזיות האנליסטים. החברה צופה לרשום ברבעון רווח של56-546 סנט למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 60 סנט למניה. בשורה העליונה צופה החברה הכנסות של 4.9-4.8 מיליארד דולר - פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 5.2 מיליארד דולר.

42% מהכנסות החברה היו משווקים מחוץ לארה"ב. אפל מכרה במהלך הרבעון 1.6 מיליון מחשבי מקינטוש, גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל; וכ-21 מיליון נגני אייפוד, גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה. אפל סיימה את הרבעון כשקופתה 11.9 מיליארד דולר.

"אנו מאוד מרוצים לדווח על הכנסות שיא רבעוניות של יותר מ-7 מיליארד דולר ועל רווחי שיא של מיליארד דולר", אמר מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בעת פרסום הדו"חות.

מניית אפל, אשר נסקה בשבוע החולף לשיא של כל הזמנים, יורדת ב-0.2% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully