וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי העניין בטבע מתעוררים: הרולד ובריל שניידר מבקשים למכור מניות טבע ב-3.9 מ' ד'

גתית פנקס

19.8.2001 / 15:06

השניים מכהנים כדירקטורים בחברה כתוצאה מרכישת טבע את חלקו של הרולד שניידר בחברת Biocraft; לפי הערכות - מימשו עד כה חבילות מניות בכ-150 מ' ד'; מניית טבע רחוקה היום ב-10% מהשיא

תנועות בעלי עניין המכהנים בתפקידים בחברת טבע (Insiders) לא היו בתקופה האחרונה מחזה נפוץ במיוחד, ואולם נראה כי העובדה שהמניה התקרבה בתקופה האחרונה לשיא כל הזמנים שלה (ממנו היא רחוקה כעת בכ-10% בלבד), מובילה גם את בעלי המניות לבקש למכור את החבילות שברשותם.

וכך, שני בעלי מניות בחברה ודירקטורים במועצת המנהלים שלה - הרולד ובריל שניידר, ביקשו למכור בימים האחרונים 55 אלף מניות של טבע תמורת סכום כולל של כ-3.9 מיליון דולר. הרולד שניידר ביקש למכור את חלק הארי - 50 אלף מניות - ובתו, בריל שניידר, ביקשה למכור 5,000 מניות.

שניידר האב (79) הוא הנשיא לשעבר של חברת Biocraft Laboratories, אותה ייסד בשנת 1964. לדירקטוריון טבע הצטרף בשנת 1996, לאחר שמכר להנהלת החברה הישראלית באותה שנה את החזקותיו ב-Biocraft (כ-60%) בעסקת החלפת מניות. במסגרת זו, שניידר זכה להחזקה של כ-4 מיליון מניות בחברה. מאז מימש שניידר חלק לא מבוטל של החזקותיו, וטרם בקשת המכירה האחרונה הוא החזיק בפחות מ-2.5% מהון מניות ענקית התרופות הגנריות טבע.

בריל שניידר (44), היא עורכת דין בהשכלתה וכיום היא המנהלת של חברת HBJ - חברת השקעות פרטיות. שניידר הבת היתה דירקטורית ב-Biocraft מ-1993 ועד 1996 והיועצת המשפטית, ומתחילת אותה שנה ועד אמצע אוגוסט היא שימשה כסגנית נשיא בטבע ארה"ב. בשנת 2000 בריל שניידר עזבה את תפקידה בטבע ארה"ב והצטרפה לדירקטוריון החברה.

לפי הערכות, השניים הספיקו לממש חבילות מניות בכ-150 מיליון דולר מאז השלימו את המכירה של Biocraft לטבע, ובהכללת הדיווידנדים שטבע מחלקת באדיקות כמעט כל שנה, הרי שהשניים הרוויחו מעסקת המכירה ועד היום כ-155 מיליון דולר. טבע נסחרת בבורסות ת"א והנאסד"ק לפי שווי שוק של 9.9 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully