וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט נמרודי

נתן שבע

18.1.2007 / 13:04

לנמרודי נמאס ש"מעריב" שורף כסף, והוא לא מצליח למכור את השליטה בהכשרת הישוב. אז למה לא להפוך קצת לפיננסייר מצליח, שעושה סיבובים בשוק ההון?

נראה שקצת נמאס לו, לעופר נמרודי, מהכותרות השליליות בעיתונים הכלכליים בשנים האחרונות. נמאס לו שהוא לא מצליח למכור את הכשרת הישוב שבשליטתו, זו השולטת בין השאר בעיתון המפסיד "מעריב". נמאס לו שמזכירים לו כל הזמן שהעיתון השני בגודלו במדינה, שרף תפעולית כל יום 70 אלף שקל למרות הקיצוצים ותוכניות ההתייעלות. אז הוא החליט לשנות תדמית. ה"לוזר" יהפוך ל"ווינר" באמצעות הפיכה לפיננסייר צעיר ומצליח בין לילה.

נמרודי לא פועל לבד. בשוק טוענים כי את נמרודי מלווה הפיננסייר איתן אלדר - אותו אחד, שיחד עם חברו, רועי גיל, רכשו מנמורדי נתח מהכשרת הישוב רגע לפי הקריסה בנדל"ן ובתקשורת בשנת 2000 (אז החזיקה הכשרה גם במת"ב). הרכישה הפילה את שני הצעירים בהסדר נושים עם הבנקים. מנגד, אותו נמרודי לומד מאותו אדם, שעל פי התוכנית, ניסה להשתלט על הכשרת הישוב כשנמרודי היה בכלא. אבל עסקים לחוד ורגשות לחוד.

והנה הסיפור: הכשרת הישוב רכשה 10% ממניות שרפ"ק מידיו של מיכאל שטראוס לפני חודש ב-40 מיליון שקל. מקורות בשוק ציינו כי נמרודי מתכוון לבצע השתלטות עוינת על החברה. אלה כתבו תסריטים על מכירת האחזקות ברשת שמוחזקת על ידי שרפ"ק, על מנת להימנע מבעלות צולבת, וליבו עוד את מדורת ההשתלטות של הכובש.

מניית שרפ"ק זינקה ב-35% בחודש, כאשר הזינוק החל ימים ספורים לפני הצעד של נמרודי - ככל הנראה ממידע שדלף. אבל הזינוק הזה הספיק. נמרודי מכר אתמול את המניות ברווח של 4 מיליון שקל - ההשתלטות נותרה מאחור לקול זעקותיו של איציק שרם, שזעם כי שטראוס "הוא לא חבר". את הסיבוב נמרודי כבר עשה, ולא שכח להגיד כי כוונות ההשתלטות שלו היו רציניות.

גם על חבילת המניות שרכש מאילן בן דב לפני כחודש, מרוויח נמרודי "על הנייר". נמרודי רכש את אחזקותיו של בן דב בהכשרת הישוב בתמורה ל-35 מיליון דולר - מחיר הגבוה ב-7% מהמחיר בשוק באותו זמן. היום מורווח נמרודי כ-2% על העסקה. מעתה יש שיגידו אין יותר "אפקט פימי", "אפקט ינואר" או כל אפקט אחר שתבחרו. מעתה אימרו: "אפקט נמרודי".

פסטיבל הכותרות של נמרודי בעיתונים החל לפני יותר מארבעה חודשים. נמרודי מנהל מגעים למכור את העיתון ללא פחות מליהודי העשיר בעולם, שלדון אדלסון. השווי בעסקה עמד על 130 מיליון דולר - 15% מעל העסקה של שווי החברה בבורסה. גם שמו של ארקדי גאידמק עלה אז לראשונה. זה הספיק להזניק את מניות העיתון ב-20%. אז מה אם המגעים לא הניבו כלום.

שלושה חודשים אחרי, עלה שמו של גאידמק, שמעוניין להצטרף לשליטה בהכשרת הישוב. שעה אחרי ההודעה הרשמית, סיבך גאידמק את נמרודי בפלופ ועזב את שולחן המו"מ. כדי לתקן את הרושם השלילי, הרים נמרודי טלפון לאילן בן דב, ורכש ממנו את מניות הכשרה. יש שטוענים כי אלדר הוא שרקח את העסקה. ובאמת, המניה זינקה בתוך ימים וסגרה את הפער.

לא תמיד ידע נמרודי הצלחות בהשקעות - להיפך. במהלך 2005, רכש נמרודי באמצעות "מעריב" ממניות הרדיו הלוויני XM, בתמורה ל-36.5 מיליון שקל. מניות החברה קרסו מאז ביותר מ-30%, וגררו את "מעריב" להפרשות.

רווחים קטנים ומהירים על הנייר או ביד, זה בהחלט נחמד, אולם המצב בחברות שבשליטת נמרודי בהחלט נראה רע. "מעריב" הפסיד מאז 2003 ועד היום יותר מ-100 מיליון שקל. בהכשרת הישוב ההפסד גבוה עוד יותר ומסתכם בלמעלה מ-150 מיליון שקל בארבע השנים האחרונות. על הפסדים כאלה קשה לכסות בסיבובים מהירים בשוק המניות.

טוב יעשה נמרודי אם יפחית קצת את ההתעסקות שלו בעסקות מהירות ויתמקד קצת יותר בשיקום "מעריב", או לפחות במאמצים למכירת העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully