וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברייטקוב גייסה כ-60 מיליון דולר

גיא גרימלנד

18.1.2007 / 13:19

החברה, שהוקמה לפני כשנתיים על ידי ג'רמי אולייר, פועלת בתחום שידורי טלוויזיה באינטרנט

הסטראט אפ האמריקאי ברייטקוב (Brightcove), בו מושקע יזם וגורו האינטרנט יוסי ורדי, סיים גיוס ענק של 59.5 מיליון דולר. בעבר גייס הסטארט אפ 21 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי בוצע ממספר גופים אסטרטגיים ומשקיעים מוסדיים חדשים. בין היתר מדובר בקרן מבריק קפיטל, ברוקסייד קפיטל, אליינס ברנשטיין, חברת ניו-יורק טיימס וטרנסקוסמוס. אלו הצטרפו למשקיעים הנוכחיים, שאף הם השתתפו בגיוס הנוכחי: אלן וקומפני, AOL ואקסל פרטנרס. לורדי אחוזים בודדים בחברה.

ברייטקוב הוקמה לפני כשנתיים על ידי ג'רמי אולייר, מי שהיה הטכנולוג הראשי בחברת מאקרומדיה, שפיתחה את טכנולוגיית הפלאש לצפייה בשידורי וידיאו על גבי האינטרנט.

החברה פועלת בתחום שידורי הטלוויזיה באינטרנט. היא פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות מדיה לארוז את התוכן שלהם עבור הרשת ולמכור אותו ישירות לצרכנים בבית, הן על ידי רכישת מנוי והן על ידי הורדה מהרשת.

בחודש אוקטובר האחרון הודיעה ברייטקוב כי היא משיקה שוק וידיאו וירטואלי שיאפשר לבעלי סרטים, תוכניות טלוויזיה וסרטוני וידיאו למיניהם לחתום על זכויות הפצה עם בעלי אתרים באינטרנט.

אתרים מתחרים לברייטקוב הם: רוור ומייבן נטוורקס, המציעים כלי הפצה מקוונים לבעלי תוכני וידיאו.

השקת שוק הווידיאו הווירטואלי של ברייטקוב מהווה חלק מה"בהלה לזהב" של חברות האינטרנט, המנסות בכל כוחן למצוא דרך לעשיית רווחים ממיליוני סרטוני הווידיאו, תוכנות הטלוויזיה ותשדירי וידיאו אחרים המציפים את האינטרנט. מוקדם יותר באוקטובר, ענקית מנועי החיפוש גוגל רכשה את אתר קובצי הווידיאו המקוון יו טיוב ב-1.65 מיליארד דולר.

בנוסף הודיעה ברייטקוב כי היא משיקה בנוסף אתר צרכנות בשם brightcove.com, שיכיל מאות אלפי קטעי וידיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully