וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה ביציבות

טל לוי

21.1.2007 / 18:19

המעו"ף עלה ב-0.1%. טבע עלתה ב-1.7% וקבוצת דלק זינקה ב-3.4%. אפריקה הוסיפה 2%

יום המסחר הראשון השבוע הסתיים ביציבות: מדד המעו"ף הוסיף 0.1% וננעל ב-934.76 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף שיעור דומה וננעל ב-945.17 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו במעט יותר מ-900 מיליון שקל. בשבוע שעבר הוסיפו מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 מעט יותר מ-2%.

הבורסה של ניו יורק סיימה את המסחר בסוף השבוע במגמה חיובית על רקע זינוק במדד בטחון הצרכנים בארה"ב לרמתו הגבוהה ביותר זה שלוש שנים. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,451 נקודות, אולם השלים ירידה שבועית של 2% - הירידה השבועית החדה ביותר מזה חודש. זאת, על רקע תחזיות מאכזבות שסיפקו השבוע כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות.

חלק מהעליות מגיע מירידת מחירי הנפט, אשר הביאה להוזלת הוצאות האנרגיה של החברות התעשיתיות והוזלת מחירי ההובלה. מחירו של הזהב השחור ירד ביום חמישי ב-3% נוספים אל מתחת לרמה של 50 דולר לחבית, לראשונה מאז חודש מאי 2005. מחיר הנפט נפל במעט פחות מ-15% מתחילת השנה על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק לא מתכוון ליישם במלואו את הקיצוץ בתפוקה שעליו החליט. הנפט נסחר בשעה זו במחיר של כ-52 דולר לחבית. אנליסטים ייחסו את הירידה במחיר הנפט גם למזג אוויר חם מהרגיל בארה"ב, אשר הביא לצמצום הביקוש לנפט להסקה.

נתון מעניין שפורסם שלשום קובע כי בארה"ב - צרכנית הנפט הגדולה בעולם - ירד הביקוש לנפט של בתים, מפעלים ותחנות כוח בשיעור של 27% ב-2006, לרמה של 673 אלף חביות ביום, על רקע מעבר לגז טבעי.

בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הזהירו מפני שינויים קיצוניים במדיניות בנק ישראל והעריכו כי יש להניח לשווקים לעכל את ההשפעה של הורדת הריבית לרמה של 4.5% בלבד.

טבע, שנהנית לאחרונה ממומנטום חיובי, הוסיפה עוד 1.7% והשלימה בכך עלייה של 11.4% מאז תחילת 2007. ב-2006 איבדה מניית טבע כ-35%. בסוכנות הידיעות בלומברג דווח בסוף השבוע כי טבע, אשר יותר מהכפילה את רווחיה ברבעון האחרון הודות להשקת הגירסה הגנרית לתרופה נגד דיכאון זולופט (Zoloft) של פייזר האמריקאית - הגישה בארה"ב תביעות נגד יצרניות תרופות גנריות מתחרות כמו חטיבת סנדוז של נוברטיס. טבע מנסה למנוע מהן לשווק גירסאות מתחרות לגירסתה הגנרית לזולופט. ביום חמישי עידכן בית ההשקעות גולדמן סאקס את המלצתו למניית טבע ל"קנייה" והעלה את מחיר היעד ל-41 דולר.

אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, הוסיפה 2% אפריקה הודיעה הבוקר כי תמכור בניין משרדים הממוקם ברחוב וול 14, במתחם הוול סטריט בניו יורק, בו ממוקמים, בין היתר, משרדי הבורסה של ניו יורק. הבניין יימכר תמורת 325 מיליון דולר וברווח של 55 מיליון דולר (לפני מס). את הבניין רכשו אפריקה ישראל ובוימלגרין לפני כשנה וחצי במחיר של 210 מיליון דולר. אם העסקה תצא לפועל, יגרפו אפריקה ישראל ובוימלגרין סכום מרשים של 115 מיליון דולר - 485 מיליון שקל.

נוחי דנקנר, בעל השליט בקונצרן אי.די.בי, שצפוי למכור את שופרסל למתיו ברונפמן, מנהל מגעים לרכישת קניון ארנה בהרצליה מידי חברת אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר. על פי ההערכות, הסכום עליו מדובר עומד על 130-120 מיליון דולר - סכום הנמוך מהעלות שהשקיעה אלביט הדמיה בהקמת הפרויקט. אם אכן יחליט דנקנר לבצע את העסקה, היא תבוצע באמצעות זרוע הנדל"ן של אי.די.בי, חברת נכסים ובניין. נכסים ובניין הוסיפה 0.8% ואלביט הדמיה איבדה 0.8%.

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, זינקה 3.4% במחזור גבוה של 29 מיליון שקל. באחד מבתי ההשקעות העריכו כי לאחר ירידת מחירי הנפט לרמה של כ-50%, אין עוד מקום לירידות נוספות ומכאן הדרך למעלה קלה יותר - דבר שמשליך על עסקיה של קבוצת דלק.

מגמה מעורבת נרשמה במניות הבנקים הגדולים כאשר הפועלים איבדה 1.1% ולאומי הוסיפה 0.2%.

אל על הוסיפה 3.9%. האנליסט יובל זעירא הוציא הבוקר המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 3.4% - גבוה ב-25% ממחירה הבוקר. זעירא נוקב בשורה של גורמים שידחפו את אל על מעלה ובראשם מחירי הנפט היורדים. אל על רגישה במיוחד למחירי הנפט שכן עיקר הוצאותיה הן על דלק סילוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully